|
|
|
|---|---|
|
Tjabba jag har en komplett e 28 745 i turbo motor från -86 hemma i garaget som jag tänkte försäka få i en 325 e 30 omöjligt?? hur trimvänlig är en sådan motor tänkte köra med original sprut original turbo kkk27 dubbla bmw 745 intercoolers större spridare och annan westgate tänkte ligga på en 1,0-1,2 bars laddtryck? siktar på 400 hk ungefär!!! är det omöjligt? tänkte på en sak till om drivningen. har även en diffad bakaxel från en 745 -86:a passar den på min 325ik -87:a?? tacksam för alla svar jag kan få? | |
|
Gå in på www.e30.de där finns instruktioner hur man installerar en m30 motor (samma som 745 motorn) i en e30. 400hk ur 745 motorn är ganska enkelt: -chip -modiferad wastegate (ställbart tryck på ovansidan av membranet) -ordentligt avgassystem På www.745i.com finns mycket intressant läsning i forumet, där finns också en som säljer chip och modifierade wastegates. Ang. 745/325 bakaxeln så har de troligen samma dimension på dreven men diffhuset är olika, men innehållet är från den ena borde passa i den andra. Utväxlingarna i de olika klumparna kan var ca: 745 ca 2,93:1 och 325 ca 3,64:1 mvh Kristian |
|
|
Måste rätta mig själv serien heter ju e23 måste ha slagit i huvudet när jag skrev e28:) "Tipsaren" tack för hjälpen!! |
|
|
Är orginal klumpen på en 745:a diffad ??? /Daniel |
|
| 400hk är inte så lätt. Spridarna röcker till knappa 350 med lite höjt bränsletryck. Intercoolern är under all kritik och själva wastegaten modifieras inte alls, bara anslutningarna. | |
|
Jag glömde progressiv bränsle trycks regulator. 399hk har blivit bromsat ur en 745:a med chip, prog btr och mod wastegate (orginal avgas) Länk Jo, ic är inte så stor där finns en del att hämta med en större, men det är en bar-and-plate modell så den flödar hyfsat med tanke på storleken. mvh Kristian |
|
| 8 graders celscius hjälper nog till, men jag tror ändå inte på den effekten. Jag hade 4,5 bars grundtryck, så spridarna räcker nog knappast till mer än dom 350 hk jag hade. Märk väl att jag bara laddade 0,8 bar men hade byggt nytt grenrör, bytt till en HX50 turbo, 3" avgasystem med en dämpare och en Evo 6 IC. | |
|
Tjabba jag hade tänkt att byta spridare sen tänkte jag köra på dubbla intercooler vet ej om man kan svetsa ihop 2 st 745 intercooler men annars får det bli dubbla ihopsvetsade cosworth intercoolers! |
|
|
dando: det sitter diffad bakaxel original på 745:orna |
|
|
|
|
|
|
"bäckis" va menar du med modifierad westgate? min kan man inte stäla ovanpå utan man vrider hela westgate stången!! hur funkar det igentligen? |
|
| Sätt en pys på undersidan av membranet så är det klart. Rör inte stången! | |
|
Oki låter bra det med lite pystrim :) tack för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.