|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Vad kan dessa två grejer ge i hk i en M3 3.0..som redan har dubbel chip (styrbox&vanos), 3" system och kn filter?? Gör kattersättningsröret att bilen låter skönare? Och vad kostar dessa grejer ca? Nån som vet.. ///M3 | |
|
Hej. Köhler tar ca 25k för kolfiberbox inkl chip. Du ska nog ha ett annat chip än det du har idag anpassat för boxen. Vanoschippet kan du nog behålla. Minns inte exakt, men mellan 3-4k tar han för katersättare. Katersättare gör lite på på ljudet, men inte speciellt mkt. Kolfiberbox med 2 chip, koniskt filter och sportsystem ger nog ca 320 hk. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
AC: Okej, 25", som jag gissade då. Fan vad dyrt, frågan är om det är värt de.. Jag körde en 3.0:a för ett tag sen med kolfiberinsug. Den gick INTE bra...men den dånade skönt. Men den var inte chippad eller nåt i o för sig. Det får väl bli kattersättare då först och främst. Jag har ju kn insats filter nu. Men när kattarna är borta är det väl bättre med ett koniskt, typ BMC, GreenC, eller nåt..så bilen får mer luft......????? Hur är det med allt annat när kattarna försvinner? Måste man ändra nåt på inställningarna, bränsle,luft??? ///M3 |
|
svintoleffe |
sätter du ditt ern koniskt filter då kommer du bara att tappa effekt. Då på m3orna så är redan luftboxen nogrant kollad så den ger bäst med luft. Leffe |
|
Okej, då skiter jag i det koniska filteret. Har ju KN insats filter nu så...vill inte gärna att de ska komma in skit i motorn heller.. Men kattersättare verkar göra runt 10hk och lite skönare ljud. Min bil är ju redan chippad nu..superchip, vartifrån vanos chippet kommer vet jag inte.. Men om man drar ner till khöler så kanske man borde köpa ett chipp av han eller??? Är de nån skillnad på superchip och khölers chip tro? ///M3 |
|
|
M3_Lover Köp en Bmc Cda box istället för et KN, fungerar bra på min M3:a Skönt ljud Blir det också. (har du nya bak däck än så du vågar köra mot mig???) |
|
|
Findus: JO, jag vet hur de låter...har ju NÄSTAN rejsat mot dig... Kostar ju fan 3000, för ett filter.. Det är jag med den gula M3:an i götene du vet... Bilen går bra annars? Henrik ///M3 |
|
|
M3_Lover Min bil går bra, men ja är mycket sugen på ett kolfiber insug.. ser att du också är det. det finns två stycken till salu i börsen i dag kanske skulle åka och handla......? |
|
| Byter ni till konisktfilter får ni väl också en skönare sång på maskinljud. Jag skulle nog rekommendera ett konfilter om skärmar av det bra från varmluft. | |
|
Findus: Ja, jag såg detta. Vore grymt faktiskt..snyggt också. Men de gör nog inte mycket på effekten, kanske för dig som har Cda box...körde en 3.0 med "bara" kolfiberinsug...den gick kasst..men med lite annat så kanske de gör mycket, vem vet.. handla du..så får ja lyssna sen): ///M3 |
|
|
M3_Lover Det får ju bli ett kolfiber insug och mappning annars går det nog inget bra... men det är mycket pengar |
|
|
Om kolfiberinsuget är "rätt" konstruerat och mappning är gjord så ska det ju ge en del. Det finns det nog många på forumet som kan gå i god för! Findus: Är lite sugen på BMC CDA-box, vart tar du luften ifrån? Har du nån bild på din installation? Några andra tips som man ska tänka på vad gäller boxen, billigaste inköpsställe etc? Jens |
|
|
Findus: Ja, det är ju det..en jävla massa. Frågan är om det är värt. En RIKTIH mappning ska ju enligt många här gå på runt 10000:- + 20000 för insuget.....vad ger de, jo, ett jävla ljud och kanske 15-20 hk då...optimistiskt räknat..men de vore ju kul...får nog bli ett dyrt besök hos khöler i vår istället för mig:) ///M3 |
|
|
Mrmarsupilami: MH styling i GTB tar 3225 för CDA box tror ja... Men jag vet inte om de passar på 3.0...men de bör e väl göra.. ///M3 |
|
|
Jens: I ditt fall är det nog närmare till: Länk Ynglingagatan 24 vid Norrtull, de säljer också BMC filter. Finns CDA box till e36 3.0. /Wille |
|
Bmw ludde |
Bättra att satsta på någon form av överladdning, lite dyrare men MYCKET bättre. |
Bmw ludde |
Kollade hastigt på ESS tuning, ett kompressorkit kostar 4795 dollar och ger ca 360 hk. I och med dollarraset så blir det samma pengar 4795*7,78 = 37 000kr... |
|
37000:- för kompressor..och 30000:- för kolfiberinsug och mappning...hmm..ja..självklart att man väljer kompressor då. Men de blir väl krångel med de mesta då..besiktning och sånt..och så måste man väl meka hela jävla tiden när vevlager och skit ger sig efter en stund me 360++:) ///M3 |
|
|
Läste precis ett inlägg här...ess kompressor kit skulle tydligen bara passa på de här u.s.a M3:orna...tvivlar ja på men de är ju värt att kolla upp.... ///M3 |
|
|
Nej, det passar inte. // Rocco |
|
|
M3-rocco.: Hepp, okej, då kan man glömma de då. ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.