AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
944

billig försäkring var?

kn
1
knuckle
540 iA -99
i vilket bolag hittar man en försäkring till rimligt pris på en 540 -99

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hej och välkommen till forumet!

Finns nog bara ett bra svar på din fråga:
Ring runt till SAMTLIGA försäkringsbolag och kolla premien!

Det är mängder av parametrar som bestämmer priset (t ex kön, ålder,bostadsort, gatuadress, bilmodell, årsmodell, körsträcka, bonus, andra försäkringar i bolaget etc. etc.). Sedan gör olika bolag olika "riskprofiler" för samma personer...

Bara för att din kompis har fått ett "bra pris" på en nästan exakt likadan bil, är det inte säkert att samma bolag är billigast för dig!

Däremot verkar det som om flera här på forumet har fått relativt bra priser hos Länsförsäkringar.

Mvh
Måsen
Jag kan bara bekräfta Johans inlägg, har själv Länsförsäkringar och har inte hittat någon som kunnat matchar deras priser.
Länsförsäkringar vill ha 10442kr för att helförsäkra min bil medans Sockenbolagen vill ha ca 6500kr..

Fast jag vet inte hur rikstäcknade dom är och det finns ingen online-prisförfrågan, bara att ringa på kontorstid..

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Sen ska man ju inte stirra sig blind på bara premien, servicen och självrisker är ju också saker att ta med i beräkningen.

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag fick följande svar ifrån AKTSAM, det gäller en import 320,92.

"Dessvärre kan vi endast erbjuda dig att teckna en trafikförsäkring denna
gång.

Anledningen är att vi endast försäkrar privatägda personbilar i
standardutförande. Det betyder att vi till exempel inte försäkrar
motorstarka-, direktimporterade-, sport- eller lyxbilar.

När det gäller bl a direktimporterade fordon har det visat sig att de har
hög skadestatistik i förhållande till antal."
finnteme
jag kan hjärtlig rekommendera en webbsida : www.insplanet.com

Fyll formuläret i nätet, och dom ringer till dig snabbt. Dom letar efter den billigast bilförsäkringen just då, och servicen fungerar jättebra!!
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag håller med om att Länsförsäkringar ofta har relativt bra priser. Ett försäkringsbolag som ibland har varit billigare än Länsförsäkringar för mig är Original Försäkring. Länk

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.