|
|
|
|---|---|
|
Antag att en person kommer med sin bruksvolvo på lite lätt uppställ genom en gruskurva på en liten skogsväg. Antag vidare att det på vägen en bra bit efter kurvan går en gubbj.. äldre gentleman med hund som så fort han ser bilen ifråga plockar upp mobiltelefonen och verkar (efter att bilen ifråga har passerat) vända sig om för att kolla regnumret. Om vi ändå håller på att anta saker så kan vi också anta att gentlemannen ringde till Avesta Polismyndighet. Vad kan hända med den anonyma person som framförde fordonet? Allting rätt - E21 | |
|
Inget alls. Om de dock sker upprepade gånger lär polisen åka dit o titta till stället med jämna mellanrum,. Vårdslös körning är något polisen kan ta till men de är väldigt ovanligt. Dessutom måste polisen vara på plats för att de ska kunna hända. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Vad har du gjort nu då :-) | |
|
Med andra ord: TeeDee kommer på berdsladd i alla kurvor han kan se med sin (enligt bilregistret skrotade) volvo 240 från -77, missar med nöd och näppe den äldre gentlemannen som just plockat kantareller till sin fru, kör dock över hundens tass och kantarellkorgen samt sprutar ett mindre lass med grus på herren, får efterställ på bilen i ett hundratal meter och gör ett par snabba svängar ner i dikena på båda sidor innan han försvinner bakom en krök och den äldre gentlemannen inte längre kan se honom utan bara kan höra en gammal B18 på maxvarv eka länge och länge bort i skogen... Var det inte så det gick till egentligen?? ;-) Mvh Carl |
|
|
B18 fanns inte-77 annars gick det nog till som Carl skrev... He he! |
|
|
hahaha Carl satte nog huvet på spiken.. Men jag kan tala om att om gubben ställer upp o vittnar så blir nog affär... jag har nämligen exakt samma sak hemme hos mig en 21-årig småtjyv som kör som en galning utan ljuddämpare (obes. oskattat,oförsäkrat, och falskskyltat)och polisen säger om jag vittnar så tar vi in honom.. Men det gör jag inte för då skulle han vandalisera min bil så fort han kom ut och då måste jag hälsa på honom och blir det jag som får krypa in se´n.... Länk |
|
|
Carl L: *LMAO* TeeDee: Bara att blåneka.. Inget kan hända mer än (som sagt ovan) Farbror Blå kanske tar en sväng dit ut.. Och ett tips i all välmening: Ta det lite lugnare.. |
|
|
Bilen var en 440 GL -89, ärligt besiktigad. Kurvan jag kom ut igenom var väldigt öppen och hastigheten ca 70. Långt åt helvete ut på rakan så går gubben så jag saktar ner och passerar honom i ca 40 km/h. Allting rätt - E21 |
|
|
På den vägen brukar det förresten nästan aldrig vara någon trafik, eller för den delen några människor öht. Den slutar nämligen i en vändplan en bit längre fram, mitt på ett kalhygge. Allting rätt - E21 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.