|
|
|
|---|---|
|
Är det många som kör med spacers på e30? Tycker det skulle sitta fint på min BeemeR... Hur stora vågar man lägga på? Ökar dessa däckslitaget? Tackar för svaren!! | |
|
Spacers ökar inte däckslitaget. Hur stora du kan sätta på beror ju på din fälgs ET. Kom ihåg att du ändrar spårvidden på bilen vilket inte är godkänt. Kan bli ombesiktning på det om du har otur. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Går det att lägga bredare bak än fram? Typ 20mm fram, 30mm bak? Kommer det att påverka bilens beteende på något sätt? så att den blir vilnglig på vägen eller liknande?? |
|
|
Hur skall jag göra när jag tillverkar egna spacers, är det bättre att ha endast 4 hål och lägga längre bultar rakt igenom, eller skall man ha 8 hål så man först spänner fast spacern i navet och efteråt fälgen i spacern? Fram hade jag tänkt mig 20mm per sida. Är 20mm tillräckligt för att hjulbultarna skall sitta ordentligt? Bak skall jag ha 30mm per sida, vilket alternativ är att föredra baktill? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.