AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
597

vad kan jag ta för min 740-95?

Robert Persson
hej går i tankar på att sälja mitt (lok)
men undrar lite vad jag kan ta för den?
95-12000mil 18"nya däck m.m
bonsai
runt 150000- 160000 borde du få, om bilen är i bra skick
Robert Persson
Ok då tror vi ungefär samma då:)
Tack för hjälpen
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Du får helt och hållet gå efter den tyskprislistan på en sån bil.
Runt 29.000 DEM = 135.000 SEK.

Saknar bilen dessuton skinn, så skall du vara glad om du får 115.000 kr för den.
Låter intressant, Robert.. har du mer info om bilen? Historik, bilder, utrustning etc..
Robert Persson
bilen har ljust skinn,multiratt,tele,klima,elstolar,elnackstöd bak,elgardin,bmw bussnies radio,band och växlare,bilen är orientblå,farhållare ,asc,ny bytt ruta för 1vecka sedan,ny givare till tändningen,nytt stag till framvagnen,nya däck som har rullat 50mil
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Ny ruta och nytt stag i framvagnen på 12.000 Mil?
tokskruvad!!
bonsai
bara för att han har bytt ruta behöver det inte betyda att bilen är skruvad. Polaren till mig har bytt stag på e46 årsmodell 2000.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
fram vagnarna slit mycket om det sitter stora hjul.
rutan kan du väl får byta när då åker hem från bilfirman även om du köpet en ny bil ?

lizard
satte på ny ruta på min bil ca 1vecka sen har redan fått två feta stenskott så nu ska jag besställa tid för en ny ruta igen
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Skulle gissa på 140.000 -- 150.000 kr

Oki att folk blir misstänksamma vid byte av stag. Men att ens kommentera att det är bytt ruta... finner inga ord.

Lycka till med försäljningen. Hoppas bara du köper en BMW igen.. =)

/Edvard
Tok-tokskruvad!! :-))

Allvarligt talat, har en liten fråga till er som har bytt ruta:
Har det uppstått komplikationer efteråt? Sådana grejer brukar vara svåra att få i originalskick så att säga. Ni har inte märkt av några läckage, vindbrus etc?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Enligt glasmästare i Sverige ska rutan bytas var 6-7000:e mil för att vara trafiksäker. Det finns enstaka bilar som gått runt 15000 mil med samma ruta, men då ser man knappt ut genom den! I Tyskland får bilarna ofta mer blästerskador, medan vi i Sverige får riktiga stenskott.

Och du LME, då vet vi vilka bilar du plockar hem. De billigaste! Jag skulle ge 115' NU för den bilen. I denna sekund! De andra prisuppgifterna verkar rimligare, drygt 150 papp.

Mvh Johan
Vill nog hålla med Johan. Farligt att stirra sig blind på utrustning och listpriser. Typexempel på detta är i min mening e34:orna som finns i överflöd nuförtiden på marknaden. Man kan lätt hitta en 94:a för 80' men frågan är framförallt i vilket skick den är. Är själv i tagen att sälja en e34 touring och siktar helt klart lite högre med tanke på bilens skick. Därför tycker jag att du, Robert, kanske borde jämföra lite med andra annonser och sen ta hänsyn till skicket just din bil är i. Det är ofta skicket som gör de extra tusenlapparna på priset, både när man köper och när man säljer.
Hejsan,

visst kan det ligga något i det Johan säger att man får vad man betalar för. Själv har jag dock för länge sedan slutat tro på det talesättet. Egna och bekantas erfarenhet är snarare vad gäller BMW att trots att man har en ovanligt fin bil får man sälja den lika billigt som en mindre fin bil eftersom det är lätt för en köpare att analysera marknaden mha internet och texttv t ex, de som ligger högt i pris får inte ens några samtal! Om allt stämmer på din bil skulle jag tro att du får ut 130-140' dvs mittemellan de två värden som diskuterats här (115' och 150-160')

MVH Simon

Robert Persson
Tack för alla svar!!!

Till dig som tror att bilen är tokskruvad kan jag bara säga att den var inne på bmw igår och där konstaterade de att bilen ej är skruvad efter vad deras dator såg och inga andra fel kom upp på datorn heller............
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.