|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 328i -95 med lite öppnare system och skulle vilja få lite mer effektivitet även länge fram i bilen. Bilen drar också 1.1 l/m och man får nog mer ut per droppe vid högre tändning mer bränsle. Kan någon ge info om erfarenhet från S.A.M i Gbg? | |
|
Hur mycket kostar ett chip där? Annars finns ju www.itsfun.nu som säljer JWR chip för runt 1500-2000 |
|
|
De vill ha 4550 kr inkl. montering, mätning, provkörning och reg av originalprogramvara för ev tillbakabyte Känns dyrt men enligt image från Volvotrim (tar även garantiansvar) så är de välfigt duktiga. se även Länk /Anders |
|
|
Finns det ingen BMW-göteborgare med erfarenhet från SAM? Anders&Eva |
|
Asken (AutoPower) |
Sök lite på forumets sökfunktion ovan så skal du få se att chipning oavsett tillverkare inte är så mycket att ah för bilen. Mycket löften men det man köper är en känsla, snabba pengar för verkstaden som utför det enligt min verkstad. Mitt råd är glöm chippning men bilda dig görna en egen bild. Mvh Asken |
|
Hej Asken Jag har kollat sökfunktionen och förstår de olika synpunkterna. Ett chip med snävare gränser satt för 98 oktan ger förmodligen LITE mer effekt, men framförallt bättre respons på mellanvarv och något mindre förbrukning. Min fråga är egentligen om någon vill ge med sig erfarenhet från SAM. Jag har förstått att flera M3:or har köpt SAM tjänster Alla eventuellla erfrarenheter från SAM mottages gärna /Anders Anders&Eva |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.