AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.071

Ena vindrutetorkaren har lagt av.

Visa användare
27
Dalatarzan
528i -98
Hej. Har problem med att en torkare lagt av. Det lustiga är att inte ens skruven som den sitter på går runt. Kan det vara nått som har hoppat loss längre ner? Andra torkaren går felfritt. Någon som har något förslag? Har en e39 -98

Dalatarzan
An
78
Anders Magnusson
BMW 528i - 97
Fick du någon lösning på ditt problem? Jag har fått samma sak på förarsidan. Kollade under och såg att det hade lossnat.

Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Skulle hem från jobbet nu ikväll och gissa vad som hände...förarsidan torkare la av medans passagerarsidans torkare fastnade mitt på rutan efter ett par intervaller,fick trycka tillbaka den för hand...ska kika på detta imorgon fm...
så kom gärna med förslag...

I.P.S.C Skaraborg
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Glömde att säga att förarsidans torkare,den som inte rör sig, inte har något motstånd då man rör den fram och tillbaka till skillnad från den andra torkaren...förarsidans torkare går att flytta i sidled oberoende av den andra...tror att något har lossnat typ????

I.P.S.C Skaraborg
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Har ingen erfarenhet av konstrutionen på den modellen, men det låter onekligen som om ett stag har hoppat av från motorn, lätt att fixa men kan vara svårt att komma åt...
An
78
Anders Magnusson
BMW 528i - 97
Jag plockadener detta igår och såg att det fästet som sitter till kulleden hade släppt. Jag beställde en ny sådan idag. Kostade 84 kr.

Mvh Anders

Visa användare
27
Dalatarzan
528i -98
Mitt stag hade släppt, så jag bytte ut en del där nere. Nu funkar det finfint.

Dalatarzan
An
78
Anders Magnusson
BMW 528i - 97
Du byte det ena staget som är i lättmetall och går mellan motorn och axeln?

Visa användare
27
Dalatarzan
528i -98
Japp.

Dalatarzan
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
sovmorrgon*gäsp ska ut i regnet nu och riva i problemet,hoppas det är staget som lossat...

I.P.S.C Skaraborg
Visa användare
27
Dalatarzan
528i -98
Det går kanske att trycka dit det igen men det kommer inte att sitta speciellt länge. Man måste köpa nytt stag enl bmw.

Dalatarzan
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Har fixat problemet temporärt...staget till förarsidans torkare hade lossnat och satt lite fastkilat, med resultat att staget böjt sig något neråt...böjde försiktigt staget uppåt så att lägsta punkten på staget är en bit ovanför själva kulans högsta punkt...nu kan staget ej påverkas av gravitation iaf...ska ringa BMW och beställa ny delar ...

I.P.S.C Skaraborg
An
78
Anders Magnusson
BMW 528i - 97
När ni lossade det gamla staget hur lossade ni detta? Det sitter en ring men om man tar i så kanske man knäcker detta. Jag har försökt men inte fått loss det gamla. Är det någon som vet?

An
78
Anders Magnusson
BMW 528i - 97
Jag har löst det så allt är okej nu.

Tjena! Jag har samma problem, dock är jag ingen meckartyp.. Så jag undrar hur man kommer åt staget? Vart sitter det?

/ micke
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Samma problem uppstod idag på min nyköpta 523... ett löst och det andra stannade mitt på rutan :-/ har köpt ett nytt stag och hoppas på det.

Mekartips för byte
Länk
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Klockrent mekartips. Nytt stag á ~100 kr och ca 20 min arbete => torkarna funkar perfekt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.