|
|
|
|---|---|
|
tjennare hur i h...vete ska jag göra för att byta lampor i nummerskylts belysningen och i de främre dimljusen på en 325i -92 e-36 | |
| Faktiskt ganska lätt ! Skruva ur dom fyra skruvarna som håller fast "handtaget" ta av det och vicka ur lamphållarna ur sina fästen (inte glaset, hela hållaren ska ur). Sen e det bara att plocka ur lamam/orna trycka dit nya och trycka fast hållarna samt skruva tillbaka "handtaget". Ca 10 min:s arbete. | |
|
tackar så hemskt mycket för rådet ? ska ta och gå ut till bilen och göra det nu *L* Supernöjd BMW Ägare , trots jag har tummen mitt i handen |
|
|
jobbet fixat under 10 minuter *L* nu är det bara dimljusen i fronten som är kvar att byta nån som har nått bra råd hur jag ska gå till väga Supernöjd BMW Ägare , trots jag har tummen mitt i handen |
|
|
Lite knepigare, har inte varit där själv men sett på någon instruktion att det e glaset som ska bort. Anledningen till att jag inte testat är att glaset e spräckt :-)) Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
|
På e36 är det så att du skall sticka in en mejsel brevid insatsen i ett litet urtag. Enligt bilden i instruktionsboken stoppar man in mejseln igenom luftinsläppet intill. Då frigör du en spärr och hela dimljuset hoppar ut. Byt lampan från "baksidan" //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Tack Jag får tacka för hjälpen både till Adrenalin och Codriver va enkelt allt blir bara man vet vad man ska göra *L* Supernöjd BMW Ägare , trots jag har tummen mitt i handen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.