|
|
|
|---|---|
|
Jag krockade för en månad sen och ska väl snart få tillbaka bilen. I går fick jag mitt "nya" försäkringsbrev........premien hade höjts med över 100%!!!! Hur kan det va möjligt???? Kan man få ett lägre pris direkt om man ringer och kollar andra bolag eller är man det "svarta fåret" som har krockat så att andra bolag tar in det i sina beräkningar så att det ligger på samma nivå oavsett bolag? //J | |
|
Man ska alltid kolla andra bolag. Det skiljer alltid mellan bolagen och ibland kan det handla om tredbubbla belopp för samma försäkring mellan olika bolag. Ring runt, ja! |
|
|
Jag har tagit för vana att alltid ringa runt och kolla försäkringar när det är dags för ny signering. Ta nu tex. när jag skulle försäkra min 540. Trygg Hansa skulle ha 28 000SEK för en helårs premie medans tex. Tennant skulle ha 9 200SEK för samma försäkring. En "liten" markant skillnad var det ju så till donnan hos TH som frågade vad jag tyckte om deras premie var jag tvungen att fråga om hon drev med mig. .::.::.::.::.::. Min bil@Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.