|
|
|
|---|---|
|
Nu när jag tidigare har frågat om slipstream så tänkte jag fortsätta i samma ämne kan man säga. Funderar på att köpa en vinge bak på bilen, jag tror det kan bli bra då min bil är svart i färgen, har sett större delen med silverfäg men det ser inte riktigt bra ut tycker jag. Ta nu inte illa upp, ni som har en sådan. :-) Till min fråga, kommer den att göra någon nytta i högre farter, att man känner att bilen trycks ner, eller kommer den bara att vara där i stylingsyfte? Hade varit roligt om man kunde känna skillnad om man monterar en sådan vinge, annars kanske det får vara bra utan. :-/ Funderar på denna vinge: Länk /Hammar | |
|
En vinge gör skillnad.... men det känns oftast bara i höga farter... när du börjar få lite tryck på vingen. Sen enligt min åsikt... köp inte Rieger.. ___ |
|
|
Vilken ska man välja, om du fick bestämma? :-) Har bara sett denna vinge, vill gärna få tips på andra ställen/märken som är bra både till utseende (smaken är som baken, som sagt) och till nytta... /Hammar |
|
max f |
vingen gör väldigt mycket om den är rätt gjord för en bra inställning och maninte har en vindtunnel så kan man ställa bilen i motvind och ta högtrycken och spola över bilen så ser du hur vinden rör sig i bakändan och effekten av vingen och vilka virvlar som är. |
|
Tvivlar på att rieger har testat sin vinge i vindtunnel. Den gör förmodligen mer skada än nytta. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Skulle nog köpa en org.vinge isåfall, precis som Kalle säger så kostar utveckling, design, vindtunnelprover för mycket om man ska sälja en vingen för 1.595:-/800:- inköp. Då får vingen kanske kosta företaget 2-300:-. Och man kan få fel luftströmmar som ser till att du tappar kontakten med vägen tillräckligt länge... Tips är att besöka närmaste BMWÅf och köpa en M-vinge eller Alpina som är utprovade för höga hastigheter. (vet inte om AC Schnitzer och Hartge vindtunnelprovar sina vingar och spoilers) M V H Stephan _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.