AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.808

service i Gbg

eson75
Hej,

Någon som vet vart man skall serva sin BMW i Göteborg med omnejd för att få bästa tänkbara service till rätt pris !

tackar
Andreas
M-Mag
Jag kan rekomendera dig att serva bilen på Bavaria i Västra Frölunda. en liten enkel vekstad men han är mycket kunnig och seriös. Döm honom inte efter hans garage eller läge, det ligger i ett villa område.
Du kan ringa Bavaria på031-473500

"Your Toyota is not fantastic."
Ni
64
Niklaz
318i -95
info om bavaria hittar du på www.bavariabmw.se
Har anlitat han nu i 3år och kan säga att jag har bara fått positiva erfarenheter av han.

//Niklas
Annars är Wölkes Bil klart att rekommendera. Prismässigt antar jag att de inte konkurrerar med Bavaria, men de har en mycket trevlig oh ärlig attityd, samt håller alltid vad de lovar. Mycket bra..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Bavaria i Frölunda (kanon men liten)
Bayrische i Mölndal (kan vara bra men jämför priset först)
Bmwservice i Partille (låga priser svarar sällan i telefon)
BMW Wölkes (bäst)
BMW GROUP (stor större blandad kompetens)

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag har servat z3 hos Attilas Bilservice, Gamla Bälskärsgatan i Backa. En riktigt perfektionist som har sin verkstad mitt i bostadsområdet, har lokalen i källaren på sin villa. Han gjorde ett riktigt bra jobb åt mig på min senaste inspektion. Han har skruvat Mercedes mest men har koll på BMW också.

ArctisZ3
jag tycker nog att man bör serva sin BMW av nyare modell hos ngn som kan läsa av felkoder o sådant med DIS.
Däremot kan man lämna in bilen för rena mekaniska jobb på mindre verkstäder.Såsom bromsar o stag o liknande.

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Attila har den senaste uppsättningen diagnosprogram så på den punkten är han också klockren.

ArctisZ3
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
BMW Service i Partille håller på att avveckla firman, tyvärr måste jag säga, mycket trevligt folk som jobbar där och har varit extremt hjälpsamma. De lånade till och med ut verktyg till mig en gång över en helg.

Allt varar vist inte för evigt, nu vet jag inte vem jag ska lämna in bilen till för byte av bromsar osv, BWM i göteborg/mölndal är bäst annars tycker jag, men det är oftast bara service som jag lämnar in bilen för där.

Stötdämpare lämnade jag in bilen till MLS i Mölnlycke ( Länk ), även där tycket jag att de var bra och till ett bra pris, de är mycket serviceinriktade då de bjuder på mycket.
De verkar vara en firma som inte tar betalt för jobb som tar fem minuter att göra om de har tid, men som sagt, de är mycket bra tycker jag.
Kanske får bli MLS som får ta hand om min bil i framtiden sedan när BMW Service inte finns.
pe
29
peko73
635 CSia- 82
jag undrar om Attilas Bilservice fixar rost och liknade problem också?
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag är tveksam till det, ring honom och fråga. Hälsa gärna från Mats med Z3an.

ArctisZ3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.