|
|
|
|---|---|
Mr Hamann |
Hej! Jag undrar om någon vet vad framljusglasen till M-Coupén går på. De får ju trots allt lite flugor och smågrus på sig efter lite körning så jag undrar om det är astronomiskt dyrt att byta dem och om det är något som man kan göra själv? // Mr Hamann |
|
Har inte koll på vad det kostar att byta. Hade samma tanke tidigare på att byta glasen ja med men då hjälpte polare mig att lägga blå stenskottfilm på glasen vilket gjorde att det blev mycket enklare att tvätta av + att du slipper få glasen blästrade. Har inga bilder nu men kan fixa fram senare i veckan. // Doggeli |
|
|
Tror dom ligger på närmare 1500-2000kr / st att byta, speciellt svårt att göra det själv tror jag inte det är. Jag har för mig att dom visar det på mz3.net, men jag är inte säker. Annars kan du göra som doggeli säger, eller så om du har en polermaskin för lacken så kan du köra nåra vändor med "lackrengöring" eller liknande på lyktorn. Lackrengöringen innhåller lite slipmedel, vilket gör att man slipar igen små stenskott/repor och slipar bort skräp som fastnat. Akta lacken bara! /eFx |
|
Mr Hamann |
OKI, tack på förhand! // Mr Hamann |
|
BMW's polermedel för cabbarna's bakrutor fungerar alldeles utmärkt till lyktglasen. Vanlig Autosol borde oxå fungera, men det har jag inte testat. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
Mr Hamann |
Tack för svaren boys! Ska prova när jag kommer hem! // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.