AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
932

Återigen Cdväxlarfrågor...

Wilmas pappa
..jag har letat i "sök" men inte hittat....Till mitt problem: Jag har däremot funnit 2 st "socklar" med följande utseende och nummer. 1 st med honor i två rader varav ena raden, övre, har 5 honkontakter och den undre har 4 st honkontakter. Det finns nummer på den oxå:Amp 2 828878-1 och 1 3781 39

Den andra kontakten ser ut på "samma" sätt mer är "hanar" 2 rader med 5 hanar med nummer Amp 2 828879-1 och 1 3781 37.

Dessa satt ihop bakom radioenhenheten i skuffen. Jag tog isär dessa men inget hände med radioljudet, provade dock inte kassetten...
Vad är detta???... förhoppningen ligger vid cdväxkablar!

Tack för engagemanget!
Wilmas pappa
Hålla !
Är det ingen som vet!!!! Håller på bli vansinning på det otroligt sunkiga ljudet!!

Tack för engagemanget!
Vilken Headunit har du??
Radioadel i skuffen låter ju som om du har en häftigare modell ( eller har du nav/TV eller telefon)
Btw var i skuffen hittar du dessa kontakter??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Wilmas pappa
Svar...Härligt
När man tror fått med allt så ....jo jag har en Business kassett (står så på kassetdelen iaf) Stereon enligt utrustningslistan är en Hi-Fi anläggning modell nr 676.

Telefon finns men däremot inte tv/navi. (telefonen har ju en "svart" låda ovanför radiodelen, tror att man kan köra in ett sim-kort där).

Kablarna sitter i vänstra facket vid radiodelen.
Det sitter ngn för av mässingsstaiv som radio delen sitter i. Det är inte lätt att förklara allt som sitter där då jag inte vet vad som är viktigt....
Janne

Tack för engagemanget!
OK då tror jag att det du kallar radio del i skuffen är egentligen din telefonburk som inte har mycket med radion att göra...

Var en orginal monterad E39 CD växlare sitter kan jag inte svara på då jag inte heller har nån än... hos www.conects2.co.uk kan du läsa mera om CD växlare till bef. head unit ( åf i Sverige: Sony eller www.sonicinside.com) DDär står att UK modeller har kabel som std medan det sällan är det på en "europa spec." så jag går på conects2s plan:
Interface burken bakom sterero. samt Sony orginal kablage till växlaren ( medföljer växlaren hoppas jag..) har man trots allt fördraget kablage sätter man interface burken bak i bilen ( i dom "okända" kablarna kanske??

Klokare eller mer förvirrad??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.