|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver lite tips på lämpliga larm till min 323i a -98 Touring. Jag har fjärrkontrolerat c-lås och vill ha ett larm som lirar med samma knapp (den på nyckeln alltså). Vet att DEFA har ett sånt larm men har också hört att det e mycke knas på deras grejer. Tacksam för lite tips och råd från er med erfarenhet. // CB. | |
|
Min är inne för att få orginal larmet monterat, inte billigt men förhoppningsvis bra. CarGard har en del modeller som enligt uppgift ska fungera med orginalnyckeln. Sök så hittar du säkert massor med nyttig info i ämnet. Min 528i Touring Länk |
|
|
Törs man fråga va larmet går på så där mellan tummen å pekfingret ? Tänkte kolla i Solna imorgon men kanske hoppar över det :-)) // CB. |
|
|
Dra mej baklänges vilken blank kärra !!!!!!!! Har du fixat det där själv ???????? |
|
|
Hasso och Micke Olsson kan slänga sig i väggen....det där kallar jag PUTS....ohff :DD // Lazze Länk |
|
|
tycker mig se ett dammkorn på ena lyktglaset *pilla pilla* Nej, det var visst på skärmen ;-) Jag tror jag har sett en Nissan 200sx (eller möjligtvis en Lotus esprit) och en gräsklippare av märket stiga spegla sig i lacken! OTROLIGT IMPONERANDE!!!! |
|
|
För övrigt så verkar CarGard T70C ett mycket vettigt val till en så pass ny bil. Många funktioner som man kan fjärrstyra från mobilen. Länk |
|
|
*tjat tjat* uhm... T70C passar även till en uppsjö av orginalfjärrar. Däribland alla BMW's oginal fjärrar fr.o.m 1998 års modell! :-) *slut tjatat* |
|
| Tack för tipsen, verkar som det blit ett T70C och sen behöver jag nog gnida lite på lacken innan jag slänger in några bilder i galleriet :-)) | |
|
Jag kollade med BMW i Helsingborg om att montera originallarm i min bil... ...de skulle ha ca 8000:- ! ! ! 3500:- för larmet och enl. dem tar det ca 4,5 timme att installera... á 1000:-/timme...!!! Jag avstod. |
|
|
Adrenalin : larmet till min går på ca 12k, tokigt värre men jag vill verkligen ha orginallarmet monterat. Jo bilen är välputsad, det blir lätt så när man inte har den larmad/helförsäkrad :) Men det ska väl vara löst vilken dag som helst hoppas jag :) Bilen var otroligt välvårdad när jag köpte den så jag tänker försöka hålla den i samma skick, skitiga bilar är rätt trist tycker jag. Backspeglarna samt en repa är omlackerad bara för någon dags så om ni kikar noga så ser ni skavankerna :) Min 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: Smakar det så kostar det ! Jag nöjer mej nog med ett Car Gard. Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
|
Adrenalin: jo jag håller med dig, men frågan är om inte ett cargard med alla options är ett både billigare och bättre allternativ. Min 528i Touring Länk |
|
|
T70C-larmet går ju att komplettera med GPS-modul om bilen skulle stjälas. då går den ju att spåra upp mha lite spårningsutrustning och klå upp dom icke laglydiga ;) FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Har själv ett T70C, dock ej i BMW;n........än. Cargard har bra larm. Eftersom man installerar dem måste man ju tala gott om dem. : ) T70C är numera ( har jag för mig ) komplett. Vi får endast köpa dem med GPS-modul i standardutförande fast man brukar kunna trixa lite om en kund inte vill ha denna options. Det som är bra med dem är ju att de är anpassade för bilar med original fjärka i nyckeln, dvs inga lås/låsupp utgångar i den bemärkelsen som 850S har dvs man aktiverar och deaktiverar larmet med originalfjärkontrollen. |
|
|
Skumt. I den lista jag kollade för ett tag sen finns T70C som basmodell (pris ung. som ett vanligt 950S) samt med Siemens GSM-modul och går numera även att komplettera med GPS-modul om man inte tror sig kunna spåra/hitta bilen med GSM-systemets (o)nogrannhet vid ev. stöld. T70C går även förutom att styra med originalnyckeln, utmärkt att styra med CarGards vanliga 4-knappars fjärr, varvid man även får tillgång till ett par styrutgångar för annat i bilen om man så önskar. Det kommer med stor säkerhet mera options till detta larm i framtiden. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.