|
|
|
|---|---|
Maha |
Ska köpa en 320i -93. Den har svart fin skinnklädsel, AC, halkvarnare, 21000 mil på mätaren, importerad från USA 1996... Färg: klarröd. 16" nya femarmade lm fälgar, det finns lite rostbubblor på en skärmkant, samt på en bakdörr längst ner. S-bok finns, men inte fullstämplad. Hur mycket pengar är rimligt att ge för den? säljaren vill ha 50000:- är 40´ ett skambud? vad tror du att jag får för den om jag säljer den om ett år när den nog har gått mot 24000 mil? Tack! |
changco |
Vill han ha 50' och släpper den för 40' måste han vara desperat, tycker att 50 verkar vara ett bra pris. Dock vad du får för den om ett år är ganska svårt att säja beror på efterfrågan, BMW kanske är ett hatat märke om ett år kanske har lika mycket status som en ford har idag. |
Maha |
saken är den att bakdäcken är heeelt slut, så dom måste jag köpa nya, men i annonsen stod det att alla var nya! Vinterdäcken behöver åtminstone dubbas om, framvagnen måste justeras (jag tror att bakhjulen har suttit fram först, så han har flyttat dom dit bak för att klara vattenplaning bättre) rosten kostar ju ett par tusen att fixa... OCH så är ju bilen importerad och har en skral servicebok! Jag måste ut med ca 10 000 spänn för att få den i skick... |
|
Välutrustad och egentligen fullt normal milställning, dock en så pass hög milställning att få kommer att intressera sig för den. 35-40 KSEK känns rimligt då 320 inte är en popurlär modell, hög milställning, avsaknad av metallic, avsaknad av fullständig servicehistorik och att omlackering och ny däck väntar dig att köpa. Vad tycker ni andra? /Simon |
|
Maha |
har sagt att han Inte får 55 för den, som han eg ville ha, för jag upptäckte mätarfippel! från mitten på år 2000 (när den besiktades) till 2002 samma tid på året (besiktning) så hade mätaren "Backat" 60 mil... vilket tände en staaaark varningslampa! att framskärmen var genomrostad gjorde inte saken bättre! Visst fan måste jag kunna lita på besiktningsprotokollet, det är ju egentligen det enda jag kan lita på! en bil som rullat 22000 mil på 10 år är ju inte onormalt, men det blir ju då ca 26000 mil jag får räkna med att bilen rullat... kanske tom mer! det är långt när serviceboken är taskigt stämplad! Synd att en bil som har allt jag ville ha skulle va en sån här "fifflad" bil... *suck* men jag lär ju inte ha blivit gladare om jag köpt den och upptäckt det sen.... eftersom reparationer för 10'-15 0000 kr väntade.... |
|
Simon brukar ligga rätt med sina värderingar, och detta är inget undantag. MAX 40 för den bilen. Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Värderingen blir inte precis högre med tanke på genomrostad framskärm och mätarskruvningen! /Simon |
|
| Köp en annan bil säger jag! Finns ingen anledning att köpa denna bil när det vimlar av fina ex i samma pris. | |
|
Sålde min fina E39 med all utr inkl navi (528) och kanonskick för 117k 22kmil. Skall man få en 93:a med halv-snikutr 320i för bara 65 mindre ? Jag värderar den till 20-30 eftersom det är så mycket att göra på den. Kanonskick i ordning 40-45 kanske. Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.