AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
951

TRIMMA EN M5 3.6

KaLLeSpeCiaaL
hej alla,nu så e de dax för att M5:an ska få mer PULLVER,jag ska lämna in bilen till claus på turbo center,han ska mappa bilen,hans önskemål va att jag skulle ta fram grövre KOLLEKTOR-RÖR samt SECOND-AIR-RÖR me storleken som 3.8:an har original=gröve liksom,jag har kollat/ingen tillverkar det,enda möjliga e att jag köper det från bmw,men priset går upp i himlen sen,va tror ni E DE ETT MÅSTE?/e de värt det?ska jag bara skita i de,lägga bara sport system efter kattarna?hans förslag va att ha dom kvar(KATTARNA) på jusst 3.6:an varför vet jag ej,men ja du som vet,SÄG NÅTT
tackar på förhand för alla medhjälpare

MVH:KALLE
KaLLeSpeCiaaL
ALLA PLANER E NEDLAGDA pga leverans problem på mitt sportavgassystem,men så fort den kommer så e jag i gång,men kan ta upp till en månad nu

MEN DU SOM HAR TRIMMAT DIN M5 berätta,fakta hellst om 3,6:an MEN FÖR ANDRAS TRIVNAD berätta allt om 3,8:an med

va har du nått för toppfart
0-100
nm?
ALLT AV INTRESSE

3.6 DEN HÅLLBARASTE M5:an
Ja Kalle, låt mig se nu... Även om du är emot det så har jag open air filter av K&N, bättre respons vid högre varvtal. Sen ett Supersprint efter kattarna, mappad motor, och en mycket viktig grej är "bantning" alltså lägg skönheten på bantningskur! SLÄNG dräpar stereon med 70kg baslåda! Jag har endast en öppen 8" och sedan bytt original högtalare till Focal Utopia! Mer än så behövs inte! Reservhjul? Till vad då? 1/1000 chans för punktering!? Ring då polarn. Reserv hjul bantar du redan 20kg? Allt onödigt, funderar på ett ta veck AC'n= -50kg! Har nu bantat min bil ca 60kg, och mer ska det bli! Och kör aldrig, aldrig med full tank! Ha endast lite bensin jag tankar alltid 20l.

M5 3,6l, den hållbara M5'an!
0-100 <6sek
Toppfart 250km/h, för då slog det stopp!

Hur mycket gör "bantning"? Jag har hört 1hk/10kg, kan det stämma?

//Bruno (bantar sig själv också;)

B8, 4.6l, ganska hållbar (tror jag)
KaLLeSpeCiaaL
Hhhhm mycket intressant

men jävlar jag som ÄLSKAR fett bil-ljud har nu en baslåda på 70kg rockford power 12:or me fetaste magneterna,,o så tung låda,,största modell på stegen mm DVS inte bra för prestandan,som om en människa satt extra i bilen,för vem har inte märkt att om polarna e me då går det saktare!!

kalle e den oxå som inte har nått reservhjul FRÅN O ME MORRN=tack bayeriche för iden/får fundera över banting nu fan,,stereon måste nog veck *grina* får sätta tunga ljudet i nån annan av mina bilar,men jag ska ha en HEL bil dvs jag vill ha ac så det kyler på somrarna,o alla dörrsidor mm,men allt onödigt ska veck me tiden
TIPPSA GÄRNA OM VAD SOM SKA BORT utan att det synns eller förstör bilen typ

Bayeriche jag har ett Superspint på G,e det grymt då=?asså ett bra avgassystem? mitt är efter kattarna,men sen samtidigt funderar jag på Ferrita

men fan en mappad motor FICK DU INTE BÄTTRE RESULTAT>?
varför bryter den vi 250 än? jäääääävlar det ska gå minnst 280 ju TELL ME ,,,TELL ME,,måste va en dålig mappning då ju,har hört att mappning ska ge 5.6 till hundra ju

KaLLeSpeCiaaL
skratt åt bruno HEHE rolig kille,själv har jag ingen aning,men visst känns det vettigt me 10kg bort,så extra årk me ungefär 1hk i mätning

B10 ME 4.6 vet jag ingen som rasat ,hållbar TROR JAG ME:) ;) ;)

Alltså mitt topphastighetsprov gick an, men jag har fartspärren kvar:) Har inget behov av mera hastighet. Alltså har aldrig kört min bil exact, utan endast med g-kraftsmätare och dom är inte 100% kanske inte ens 50%:) Då visade <6 (under 6 sek) (vad det var är top-secret):)

KaLLeSpeCiaaL
heheeeeeeeee,men berätta då,e bilen ett spjut?känns draget hårt?

Jag är faktiskt lite ledsen på bilens prestanda under 4000rpm, har inte ändrat så värst mycket där. Ja bilen går bra, Nja Kalle, det finns nog snabbare M5'or än min. Nåt som man kanske också ska tänka på är att om man ska vråltrimma så kommer antagligen den härliga tillförlitligheten man nu har 365 dagar om året i vått som torrt startar M5'an alltid med ett vrål! En vacker dag med mycket trim, kanske den inte startar...

Men jag e nöjd:) Men kompressor är högst på önkelistan. Ska på onsdag gå och diskutera saken lite:)

KaLLeSpeCiaaL
FAN då,,så nu blir inte jag nöjd om jag mappar :(

kompressor står på min önske lista nu med :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.