|
|
|
|---|---|
m-king |
När jag kör på gupp eller liknande så skramlar det till i framvagnen,känns som nånting är löst?Tacksam för alla svar. |
|
Testa gunga i bilen när du står still och försök lokalisera vilken sida det kommer ifrån..sen är det ju läge för att hissa upp bilen och kolla om nåt ser ut att sitta löst =) Kan ju vara nåt stag i framvagnen,stötdämpare mm. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Troligtvis pendelstagen till krängningshämmaren... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
m-king |
hur ser den ut,,skulle vara väldigt tacksam om du har en bild på en sådan. |
|
Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
m-king |
Tack så mycket!men de väl dm sem är numrerade på bilden,,inte den långa. |
|
Det stämmer bra det..dom långa är krängningshämmare. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag tycker du ska leta på trådar om casterstag, det är skrivet spaltmeter om knarrande och skramlande framvagnar. Jag tror att du (också?) har glappande caster/tryckstag i spindelleden. Mvh Rolf Black shining beauty |
m-king |
Bytte pendelstagen idag,,bilen blev tyst igen. |
|
m-king: Lät det lite som om man körde över ett brunnslock i mindre gupp och skarvar osv? (metalliskt lite lätt klirrande ljud) I så fall är nog mina med väck.. Vad kostade dom, hehe? :) .:alien |
|
| Jajjemen Alien: då byter vi dem på Måndag med andra ord =) | |
m-king |
Ja,det lät så och det kändes lite i ratten,,så d måste vara dina pendelstag som e slut,,men känn å ryck lite på dem,,e d glapp så e dem slut. |
| Alien; dom stagen finns på Biltema 119 kr st dom håller lika länge som det staget du köper på BMW för mer än dubbla pengen..mina stag därifrån har åkt ca 5 tusen mil nu inget glapp ännu | |
|
Fint! Annars verkar inte mekonomen vara så farliga på dom heller, och av någon anledning brukar det bli dom eller motornord när det handlas.. Tackar för tipsen iaf :) .:alien |
|
| Biltema... Ja än om det bara är ett simpelt pendel stag. så skulle det inte få hamna på min bil iaf! Litar inte på de grejerna för fem öre! Tycker allt jag har köpt där är av kass till mediocre kvalité och det passar inte en BMW. MotorNord tar väl 230:- för dom! Nog för att när jag bytte mina köpte jag dem på BMW! Chassi delar och bromsar gör man inte avkall på kvalitén med! | |
| Du vissa delar har samma tillverkare men stor skillnad på priset..antar du inte ens skull köpa strålkastarglas på Biltema då..exakt samma som är över disken på BMW..man häpnar över somligas okunnighet ...åk du och titta på ett pendelstag på Biltema sen hos BMW så kan du tala om sen ifall du skulle se någon skillnad Biltema har 3 saker till E34 Orginal strålkastarglas Pendelstag samt undre bärarm..den bärarmen har exakt samma instansade órdernummer som den från Motornord enda skillnaden är att man får 2 för samma pris som 1 hos Motornord | |
|
Ja det kan nog vara så GTO.. Jar hag inte kollat.. Men ska helt klart göra det nu när su säger det (dummar än så är jag inte)! Du har helt rätt! För mig handlar det inte om okunighet i detta fall.. jag har helt enkelt inte kollat pga andars erfarenheter har sagt mig att inte handla där.. Fast när man ändå är nere på en bil under 100k på känns det kanske som det kvittar... Men kvalié värderar jag högt.. och som sagt jag kan ha fel.. Och ska så klart kolla på dem med!Undre bärarmen låter instresant! Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.