|
|
|
|---|---|
|
Ska svarva mina kolvar till min 320ik, vet bara inte hur. kolvarna har en topp mitt på kolven som är ca: 50mm i diameter och 1 mm hög. kan jag ta ner den så att det blir en försänkning i dom på ca 0,5-1 mm som är 50mm i diameter istället? hur ska jag svarva för att få bästa resultat? har som mälsättning att ladda 0,7-1 kg med 535lmm 340cc/3 bar spridare (ska köra med 4 bars bränsletryck) putsad topp , polerat insug, volvo 940 ic. är tacksam för svar då jag vill börja sätta ihop botten snarast. [ - A Man Is Only As Good As The Dreams He Dares To Live - ] | |
| Sök på forumet jag har sett bilder där nånstans.Jag tror du kan svarva som du beskriver men du måste räkna ut hur mycket du ska ta bort för att få 8-8.5:1 vilket jag tror är lagom (mycket vill ha mer). | |
|
jag har läst varenda tråd och sett alla bilder men jag blir ite klok på endel av beskrivningarna. vissa ska svarva bara på ena sidan och en massa sånna saker. [ - A Man Is Only As Good As The Dreams He Dares To Live - ] |
|
|
Dom kolvar du beskriver sticker upp 0.65mm på mitten och har ett uttag för en ventil och har ett komp på 11.0:1. Det du får göra är att mäta tjockleken på kolven för att se hur mycket du kan svarva av kolvarna. Hur tjock kolven måste vara efter bearbetning överlåter jag åt nån annan som vet det. Jag ser inget hinder att svarva som du säger. |
|
|
Kan skriva vad bäckis skrev till mig:Utgå från där koltoppen är lägst. Svarva rakt ut mot sidorna med en diameter av 50-60mm. Rör inte squishen. BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
Hänger mej på. Hur gjör man och hur mycket kan man svarva kolvarna i en 325i e30 med 9.7:1 i kompresjon? Är det någon som har några skissar eller teckningar på hur man gjör? |
|
|
Så här ser mina kolvar ut: Länk Där ser du o-ringningen oxå. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Är det från din 325i maskin? Är dom svarvade? Och hur mycket? |
|
|
Ja. Ja. Vet ej, Bäckis som har svarvat. Denna maskin har 8.8:1 orginal, nu 8.0:1 //Ticco www.ticco.com |
|
|
ticco: dom där är defenitift inte svarvade på mitten ju? misstänker att det finns ett syfte med att svarva ut åt ena sidan sådär då jag sett fler som gör det. men vad är syftet? förlorar jag effekt om jag svarvar mitt på, ökar risken att det spikar, blir kolvarna svagare, har det med hur toppen är portad att göra? tycker desutom att det ser ut som att hålet som är gjort ser jupt ut? är tacksam för alla svar [ - A Man Is Only As Good As The Dreams He Dares To Live - ] |
|
|
Dom är svaravde från mitten å en bit utåt! Äggformen som du ser som går ut mot kanten är orginal. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.