AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.198

var lossar jag bakljusen?

Hur byter jag till face liften hittar inget att skruva på?
kan ni tipsa mig lite då mailinglistan inte fungera för pga ngt skoj program för smileys jag har ...

Alltså e39 touring byta bakljus.

Länk
Ingen som kan det?

Länk
Jag vet bara hur det är på E34 touring.
Där sitter varje lamphus med tre muttrar, typ M6 eller M8.
Kolla mektipstet på touringklubben.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Men var??
Hittar ingenting?
Skall kolla touringsidan!

Länk
Alla gånger sitter det någon form av plastkåpor brevid bagageluckan på bilen. Lossa på dessa så lär du hitta alla lampor, kablar och fästen!

Om inte annat, kolla i bilens instruktionsbok hur man byter glödlampor bak, då lär du säkert hitta fästena med!

Kilen:
Här... Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jaja, micke jag har förstått=) problemet är att jag inte SER skruvarna inte hur man gör...
hmmm byta glödlampa så ser jag dem jag förstår skall prova det kan inte förstå varför jag inte ser dem men jag provar igen.
tanx

Länk
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Tänkte skicka en länk till hur jag gjorde (mina how-to-artiklar) men jag kom just på att jag inte har gjort klart sidan för hur man monterar facelift bak. :-)

Om du behöver hjälp så kanske jag kan kolla, har bytt på min E39:a som sagt, men du har en touring så det kanske inte är samma moment?

Medföljer det ingen beskrivning?

Med mina fanns tydliga instruktioner.
Hmm, får kolla i lådan igen...

Länk
Ok nu har jag hitta satt bakom lucka där man byter glödlampa, men på bakluckan fick man montera av hela insidan..

Men var skall den svarta boxen sitta??

Länk
ha
157
hamannBMW
BMW 735iAL 99 Individual
Hej kilen....fik du fixat dit facelift?

Länk
Javisst, alla lampor bak är monterade men inte LKM ännu skall försöka ev. senare idag.

Får inte heller loss sidoblinker..

ha
157
hamannBMW
BMW 735iAL 99 Individual
Ok....det er mycket nemt. Mail mig om du får problemer. Har jo själv faceliftet min egen :)

Länk
Sidoblinker ok kom på "tricket" eltejp på mejsel då gick det på tre sek!

LKM:n däremot har jag hittat nu men hur sitter den i överkant?
är det bara att dra ner den eller? Efter man lossat skruven i nederkant..
Efter man har bytt LKM fungerar ingenting tills man kodar om hos BMW? Eller? Har jag ljus överhuvudtaget?

ha
157
hamannBMW
BMW 735iAL 99 Individual
Ingen skruv i överkant....inte på min. Dra ner den och der sitter 3 kabler. Alt fungerer, bare inte på samme tid :D slår du på halvljus funker instrumentbelysning inte och omvendt. Sådan gjorde min BMW.

Sidoblink med mejsel? :) dom skal bare trykkas til höjre med fingrene. Hehe...men alternativ er vel fint :)

Länk
Länk
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Sidoblinkers var busenkelt att byta, visst ska det gå att använda fingrarna till det men då får man nog ha smidiga fingrar vilket jag inte tror varken kilen eller jag har. ;-)

Jag tryckte blinkersen åt sidan, satte en bit silvertejp där blinkersen var förut för att försäkra mig om att plåten inte tar skada, satte en bit på mejseln också och sedan var det bara att trycka ut blinkersen och utan skador eller problem.

Jag såg att packningen på den gamla blinkersen på min var torr och sprucken så det var på tiden att byta. :-)

Har aldrig sett en touring med vita blinkers, vad jag kan komma ihåg i alla fall.
Kul att du snart är klar kilen, ser det bra ut?

/Hammar
hamannBMW: Ok, tack för tipset jag byter LKM imorgon så får vi ta BMW på tisdag..

Allt blir så j-a snyggt.

Mina packningar var torra oxå till sidoblink

ha
157
hamannBMW
BMW 735iAL 99 Individual
Du bliver nöjd med det nya look!..I promise you ;)

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.