AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.134

varför kokar min bil?

hejsan behöver hjälp nu....
min bmw kokar fast att jag bytt läckande expantionskärl och o ringar,jag har också bytt termostat och försökt att lufta den som man ska.trots det så kokade den ikväll igen utan att mätaren visade något onormalt har kollat i expantionskärlet och när jag varvar upp den kommer det en stråle vatten så nog borde jag ha cirkulation eller? båda slangarna blir varma .
kan fungera i flera dagar och rätt vad det är så kokar den igen....är det blockpackningen???
mvh
hazzard
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du kollat det enklaste av allt: kylarlocket?

Kan nog vara läge att åka till en firma som sysslar med bilkylare och provtrycka systemet. Det brukar inte kosta så många kronor och då får du förhoppningsvis reda på var det läcker!

Mvh
tack för tipset....jag frågade bmw i karlstad idag ang locket då jag läst om det på andra inlägg men han sa att locket inte kunde va boven ,vet du vad locket har för inverkan?
tack för tipset....jag frågade bmw i karlstad idag ang locket då jag läst om det på andra inlägg men han sa att locket inte kunde va boven ,vet du vad locket har för inverkan?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om locket läcker av någon anledning (sitter en övertrycksventil i nyare modelle i alla fall!), får du ett tryckfall i kylsystemet = kokar.

Ett lock kostar inte så många kronor, prova att låna ett lock från en annan bil och testa.

Vilken bil är det?

Mvh
520-e39 -97

hur vet man om blockpackningen har gått? jag har kollat oljan men den ser fin ut
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.