|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har ett litet pikant problem när jag skall starta min bil, en 320 touring -89. Först så är den grymt svårövertalad, sedan så går den helt kass fram tills att den är varm. Sedan går den dock som en skållad bäver, men all hjälp mottages tacksamt. hej. | |
|
Samma med min nästan. Den är svårövertalad men det är VÄLDIGT randomiserat. Ibland startar den direkt och ibland tar det flera sekunder. Den går dock inte direkt skit men den går sämre än när den är varm vilket kanske inte är så konstigt. Jag vet dock inte vad detta är. Jag har lämnat in min bil på kamremsbyte så jag ska fråga mekanikerna vad han tror det kan vara samtidigt. |
|
|
Kan det inte vara hål på nån slang? Testa med lite startgas. Hade samma på min förut o meken fixade, vet dock inte exakt vad han ändrade på... |
|
|
Kan vara nån tempgivare som är paj,den känner ju av vattentempen som skickar signal till boxen som doserar bränslet. Vet ej om du har nån kallstartsventil finns nog inte på din bil bara på lite äldre med mekaniskt sprut. Lycka till !!! |
|
| Glömde en sak kolla bränsletrycket också. | |
|
Min vattenpump var sönder men det kanske inte var det. Får tillbaka bilen imon så jag ska kolla om det var det. Eller förresten det har väl inget med det att göra? Jaja, ska sätta i nytt filter, oljefilter och bränslefilter också. Får la se om den startar lättare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.