|
|
|
|---|---|
|
Hej alla 3 ägare! Har min lilla bettan som ska in i garaget nu, men har inte hittat den bil jag egentligen vill ha över vinter vilket föranleder att jag nu överväger en 3 serie tills dess. Hjälp! Max pris: 25 ksek Som vinterbil och i stad endast, alltså motor behöver inte vara över sådär 110 hk. Tips? Ngt man ska se upp för på 3 serier, ngn modell eller år som inte e bra? Vad tycks om denna? Länk Tack för er hjälp! | |
|
skulle också föreslå en 318,mycket bra som vinterbil!! bilig att äga,inte så dyra milkostnader och startar i alla väder. Vill ha E30 igen!! |
|
|
Är det säkert? Finns det nåot man ska se upp med, vilka fällor, årsmodeller är bra??? |
|
| Kamremsbyte om jag inte minns fel? | |
|
Jag skulle rkomendera en E30 318i efter faceliften. Alltså en 88 eller nyare. Fällor är väl rost, rost, rost och kamaxel/kamrem. 318is är annars bra och roliga, så jag har två;) |
|
|
Undrar bara varför kamremmen är bytt så ofta. (stämmer servicen?) |
|
|
Beamerman: Ska du bara köpa en bil för att ha under vintern lr typ som andra bil året om? ronnie325E: Menar du varför din kammrem är bytt så ofta lr varför serviceintervallen är just nu är 6000 mil? Vill ha E30 igen!! |
|
|
Tjenare. Jag skulle rekommendera att satsa på en 316 -91, dvs E36. Finns såna från 25k och uppåt. Har en själv som jag ev funderar på att sälja. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Lazereye: I länken som postades finns en lista över servicar. Han har bytt kamrem var tusende bil eller nått;) Det är nog lite overkill. Bytesintervallet för kamremmen på M40 är 4000mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.