|
|
|
|---|---|
| Länk | |
-Daniel- |
jo den va billig ligger i klass me dom billigaste man ser på mobile.de |
|
Som jag fattat det är det inte direkt lättsålt med e38or just nu, därför kanske inte priset är så konstigt. /Simon |
|
| Bilar av den här typen är ju inte speciellt heta så här på höstkanten! | |
-Daniel- |
kanske kan får fortsätta lite....vad tror ni man kan köpa en 740 -96a för nästa höst i tyskland...vet det är en gissning men tänkte bara om någon vågar gissar var det kan hamna letar med en med normal utrustning tv navi skinn och lite annan kul behöver inte vara hur mycket prylar som helst i den men inte alldelens för lite heller |
|
Daniel, skulle tro att det går att hitta en 740 96:a (4,4) med 15-20 000 mil och den utrustning du nämner för 70-120KSEK nästa höst, dvs om ca ett år...vad tror du? /Simon |
|
Scheckheft |
Hej Som Simon antyder kommer prisvariationen fortsättningsvis vara stor på E 38:an. Jag tror att en fin och väldokumenterad 740 med bra utrustning och 4,4 l motorn kommer att ligga mellan 10 000 och 11 000 Euro (och uppåt) nästa år. Sedan lär man hitta exemplar en bra bit under 10t också. Daniel: ställ dig frågan -är det värt att åka ner till Tyskland på vinst och förlust för att köpa en tveksam dokumenterad 740 till en billig peng? Nåja, detta var nog en retorisk fråga. Själv åkte jag till Tyskland för att hämta min nuvarande bil utifrån följande premisser: * hitta rätt utrustningsnivå/utrustingsdetaljer * rätt färg ;) * väldokumenterad * kontrollerad mätarställning /kond. test * "skäligt pris" i förhållande till skick, dokumentation Angående inläggen om att E 38 inte är lättsåld just nu: lyxbilar är i allmänhet inte lättsålda begagnat. Oavsett årstid. Påståendet om att E 38:or är svårsålda "just nu" har funnits så länge jag har besökt BMWPower. Och det är ett antal år... . Däremot finns det en marknad för alla välskötta och dokumenterade E 38:or. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.