|
|
|
|---|---|
|
Körde snålrace mot en SAAB 9-3 på sträckan Malmö - Nässjö i helgen. vi skulle tanka 95 oktanigt och inte använda farthållare (hade iofs ingen så det var nada problem). Snittade 7.4 liter per 100 Km enligt fdator medan tankningen visade på 24 liter på 31,2 mil vilket ger 7.8 liter per mil. Aldrig kört så här snålt med E34an innan... dock så var det inte närheten av vad saaben snittade.. hur mkt drar era bilar på landsväg? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland | |
-Daniel- |
runt litern men då e jag ganska tung på gasen |
|
Min 528i 97:a drog 0,73 när jag körde hem den ifrån Königsbrunn-Linköping. Låg i 130 i tyskland samt ca 2h kö och i lagstadgad hastighet i Sverige...tilläggas kan att bilen INTE var en automat. /Simon |
|
| Min lägsta notering på E28:an är 1l/mil enligt färddatorn. | |
| Lyckades få ner bjässen i 0,75l/mil i Finland, fast då var det 5:an på småvägar i 70-100km/h med mycket gasuppsläpp (avstängda spridare) och max 1,2l/mil gaspådrag enligt bränslevisaren... | |
|
Min Touring drar 0,84 med öppet sport luftfilter och sträckan Sundsvall - Karlstad =) Helt okej för att legat ett tag och eldat 160! Sen lite omkörning på 3 fullt ös osv.. plus en del 90 och 70 i snål takt! Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.