AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.735

Vårdslös M3 Cab (e36) förare (grön bil)

dunstan
Idag när jag åkte av Akalla/Kista avfarten från Uppsala så bränner en grön M3 E36 cab om mig i en j%&la fart. Slänger sig in framför! Och då menar jag slänger sig in! Hade det varit bara lite halt/blött hade han garanterat åkt av! (vilket hade varit rätt åt honom)

Om det är någon som känner till föraren så kan det vara läge för att upplysa honom om hur man kör bil!!! Helt klart rejält vårdlös körning!!! Något av det värre jag sett! Fick nästan känslan av att det var något brottsligt med i bilden!!!

Sådana som ger oss andra BMW ägare dåligt rykte! Visst köra fort under vettiga förhållanden men mitt under rusningstid och på det sättet! Fortfarande upprörd!

Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Inte för att det har så mycket med M3:an att göra men som kuriosa kan nämnas att påfart och avfart från Kymlingelänken vid E4:an är lite småfarlig att åka fort på. Både avfart och påfart är konstigt ritade och asfalten är ovanligt hal vid blöt väderlek. Sen sker det ju också många avåkningar där, särskilt påfart/avfart söder (mot/från stan). Som det ser ut så beror de flesta på för hög hastighet. Både på- och avfart nyper och det verkar som många inte är beredda på det.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du är upprörd nästa gånbg, ta regnumret gör en faxupplysning och sedan vbia nummerupplysningen tag kontakt med föraren och meddela ditt klara missnöje. Alternativt låt inte hans taskiga körförmåga och uppförande i trafiken påverka din möjlighet att ha en bra dag i solen, belöna dig själv med en glass:)
Mvh
Asken
Det var det en dimljusgubbe i en Saabab som gjorde på mig.
Det var pikar om min fina BMw och paralleller till min snoppstorlek kontra storleken på mitt långfinger.

Synd att inte jag tog hans nummer bara, men alla gånger jag tagit någons nummer för att höra av mig så har jag bara slängt lappen två dagar efteråt. Men det hade varit kul att kunna svara särskilt om man hade fått se hans min när han öppnade mitt svar.

Jag fick mig ett gott skratt iaf, både åt att han orkade och dels att han inte kunde stava något vidare smat att han gjorde en hel del roliga "sär skrivningar".
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Räkna till tio, titta på Din fina bil och gör som Asken uttrycker, köp en glass.

// Martin
dunstan
Jo en glass i regnet! ;-)

Det skall extremt mycket till innan jag blir upprörd över bilkörning.

I det här fallet utsatte han alla på denna avfart för en rejäl fara. Att han över huvudtaget låg kvar på vägen var ren tur. Prova kör ner på Kista (den vid Saab) från Uppsala i +150km/h och håll det i kurvan så förstår Ni vad jag menar. J#¤la id&t!!!

Att köra fort under kontrollerade former och småful körning bryr jag mig inte om. (hög tröskel. Man är ju BMW förare)

Så ser Ni en grön M3 cab (e36) i Kista/akala trakten så kan Ni ju ta regnummret. Vore kul att se vad det är för typ som äger bilen!

Det enda vettiga jag kunde komma fram till var att bilen var stulen och han hade bråttom. (med lite vett i skallen kör man inte så)

Nu till glassen! ;-)
Visa användare
533
Jackass
523i -99
kista/akalla/rinkeby/hjulsta jag kör förbi rätt ofta (har jobbat i kista) och vet vad du menar dunstan. Rätt många bmw:s i dem trakterna och dem e tokiga där!!! Rent sagt respektlöst folk vid dem trakterna. Kurvan vid saab..ja där kommer jag i 40 :)
Visserligen ett halvår för sent, men förra året stod det just en grön M3 E36 cab utanför Electrum i Kista mer eller mindre varje dag. Det dräller ju inte precis av sådana så det kan mycket väl ha varit den. Inte för att det är till någon större hjälp, men ändå :)

När det gäller beteende i trafiken så försöker jag alltid hålla mig lugn även om någon annan gör något dumt. Ibland går det dock inte utan då är det helljusblink och tuta som gäller. Det ska mycket till för att jag ska reagera på det viset, men om någon gör en riktig idiotomkörning och lägger sig precis framför mig alternativt kör ut mitt framför mig från en korsande väg trots väjningsplikt, då jäklar!
Försöker annars vara ett föredöme i trafiken genom att göra tecken ordentligt vid filbyte och omkörning, tacka bilen jag kört om på samma sätt som k1mzo, inte göra några idiotomkörningar osv.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>k1mzo, ansluter mig till skaran vita lamm=)
inte för att ja kör "värre" när jag kör något annat märke men visst skulle det va kul med någon som sa "vad förnuftigt den där BMW-föraren körde"
(M3-föraren kan man väl bara hoppas att det är någon som ser att det är =) )

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
k1mzo> All heder till dig som tackar när ngn gått ut i vägrenen.

DET HÖR TILL GOD UPPFOSTRAN ATT GÖRA SÅ OCH ALLA SOM INTE GÖR DET ANSER JAG ÄR SKITSTÖVLAR SÅ DET SÅ!!!

Så nu har jag tröttnat på att inte folk hälsar och tackar och gör som jag brukar på alla som kör om och hälsar: nämligen blinkar med helljuset som ett "det var så lite så men tack för att du tackade" och det oavsett om de tackat eller ej.

*BAWORAK*
Tillhör också dem som försöker idka ett hjälpsamt beteende i trafiken. Att flytta på sig när ngn har mer bråttom, eller att på andra sätt hjälpa till är naturligt.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Kan inte annat än instämma, hålla med och tillskynda ett artigt och hjälpsamt trafikbeteende. Det kostar mig ingenting att flytta på mig för den som har bråttom, och att tacka den som är hjälpsam hör väl till hyfs och god ton..???
Fram för mer glada gester på vägen!

/// Gunnar E.
Haller med foregaende talare. Att flytta pa sig visar pa gott trafikvett, och att tacka darefter till god uppfostran. Kanns alltid mer som ett samarbete och det ar sa korning skall vara..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Att förvänta sig att någon ska flytta sig för att man själv kommer bakom i högre fart tyder om något på en otrolig egoism och dåligt trafikvett. En bra trafikant anpassar sin körning efter övrig trafik, han/hon förstår att det finns fler på vägen än han/hon själv och kör med insidan av huvudet och låter inte adrenalin eller testosteron styra. Självklart försöker man underlätta för sina medtrafikanter men ingen kan tvinga en att flytta på sig för att de anser att de ska fram. Med detta inte sagt att man kan flytta sig till vägrenen om situationen, trafikläget och sikt/väder/ljusförhållanden gör det säkert. Vägrenen är inte till för att köra på, glöm aldrig det. Ta det lugnt istället så blir det mycket trevligare i trafiken.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Köp mer glass, det är vår och varför inte vara en liten gnutta överraskande på bildårar i trafiken, bjud dom på en glass för att dom skall utveckla sina mjuka sidor i trafiken gissa att föraren blir förvånad om inte annat:)
Asken
Att förlåta och lämna är starkare än att förbanna och påminna...
ek
18
eklof
535i -90
Ja du "ps". Det är ju bättre trafikvett att lägga sej å slicka mittlinjen som en gammal halvblind farfar än att flytta sej åt sidan när någon vill köra snabbare än du. Det viktigaste är ju faktiskt inte att förhindra en eventuell olycka där man själv kan åka på en whiplash-skada eller värre. Det viktiga är ju att man håller på lagar och regler och sätter stopp för andras otillbörliga agerande i trafiken. Eller var det tvärtom??
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
eklof: läs inlägget en eller två gånger till och berätta sen för mig var det står att man ska slicka mittlinjen och inte flytta på sig.
Känns ganska menlöst att betala dyra pengar för en snabb bil om man inte skall gasa.... Sedan är det iofs onödigt är ligga i 200+ på essingeleden, någon vända per år i Tyskland och lite ringen åka brukar räcka för att hålla sig lugn. Om man sedan får rasta bågen på bana ibland så behövs det inte så mkt mera...

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ps, va äger du för bil da?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Ni skulle ha sett utanför v-ås på E18 för några veckor sedan. När vi svänger ut på vägen kommer en grön e36a i full sula, slänger sig mellan bilar, kör om både på ut, insidan o väggrenen. helt sjukt. Han var såååå jävla nära o både krocka o smälla flera andra bilar i sidan ett antal ggr. Ett under att han klara sig. Vi följde efter han ett bra tag, men sen helt plötsligt efter ytterligare några vårdslösa omkörningar, slänger han sig ut på väggrenen, kör en en bil på insidan o svänger av vägen ner på en avfart.
Fattar inte hur man kan bete sig så i trafiken. Helt sjukt......

Nord
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.