AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.297

Z3 1.9?

Sida 3 av 3
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
BoZton: Jo det är jobbigt att behöva åka ner till Tyskland varje dag, men vad gör man inte för att leva ****asg****.

Svebba: Vad jobbar farsan med om han kan bygga sådana?? Låter intressant värre, vad mer kan han bygga i borstad alumnium?? Och tar han beställningsjobb??? Skulle se brutalt läckert ut att byta mittpanelen mm till borstad alu istället för plast....

Black Z3: Efter en ordentlig limit-test av bilen igårkväll får jag nog säga, den räcker denna säsong iallafall. Ställ i 120 är ALLTID kul!!! Liksom att möta farbror Blå i 230 och veta att han inte kan vända... :-)))))

/Caspar
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Caspar, det känns skönt att veta att bilen håller för lite hårdare tag. Så som du kör behöver man knappast få dåligt samvete när man leker lite.....
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Beppo: Ser inte någon anledning till en M-bil, om man inte kör som jag....

Design/ljud mm kan man få ut på 2,8an (lyssna på Fredrik M's om tillfälle ges) till halva pengen (nästan)...

Har tyvärr (!?!?!) alltid älskat fart och att testa gränser, vilket hitintills har resulterat i 4 körkortsindragningar....

/Caspar
Caspar;
Akzo Nobel, men han gör det inte till vardags direkt, egentligen är han kostym-nisse vid sitt skrivbord så han gör det bara till min bil sorry :-P Kan meddela att störtbågen inte blev allför sexig, passade inte till min bil, kanske till en silermetallic... Men insatserna i avgassystem blev jäfligt coola, ska lägga upp bilder dom på en hemsida när jag har byggt min server klart...

//Svebba
BMW Z Power
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

ANlednigen är att ingen kan köra ifrån en även om de kör skiten ur sina kärror. Spöade skiten ur en M3-e36 3.2 härom veckan i lite rödljusrace i västerås. Tredje gången irad blev han jävligt sur....
Beppo:
Kan ingen köra ifrån dig säger du? Kom upp till sundsvall en lördagkväll ska du se att det finns bra många bilar som pissar på dig.. Grannen har en e46 M3 som står hos sig nu i hans garage, kan de vara en match? Annars har polarns farsa en e46 SMG II, att växla snabbare än den kan bli en utmaning... om inte så ska de finnas en e46 CSL i stan.. hehe, skämt å sido finns det nog ett antal bilar som kör ifrån dig, om inte en bmw vid rö-ljuet så kanske en fet jänkare.. En vacker dag sitter du i bilen din och ser hur någon SAKTA (okej då;) drar ifrån dig.. Kör lugnt!!
Kanske har denna diskution sårat ur lite, men det är ju kul att snacka med andra bmw-frälsta sat.. men men

//Svebba
BMW Z Power
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Okej då jag får spö av Min svågers Chevelle med 500+hk, det ska erkännas....Men det är inte mycket!!! Visst finns det en del andra bilar som kör ifrån en åxå men kolla på track-challenge på ax siffrorna där så ser du att jag har m3-e46 bakom mig upp till 160 i alla fall....
Yeah! En annan kille som har garage 200 meter från mig har en kompressormatad Impala som ska ligga runt 1000 hk, en dragsterbil och jag vill minnas att den ska vara gat-reggad... Fast att jämföra en bmw och jänkare (generalliserat) går ju inte, dom är kul att stå vid gatljuden med, sen när minsta kurvan kommer kommer även understyrningen... piss bilar :-P
Jaså, ja de där med track-challenge stämmer nog, jag har inte så stor koll ärligt talat.. men en sak är ju säkert och det är att ingen har mysigare motorljud än du i trafikljuset...

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Hepp hepp hepp gott folk, vad är track-challenge, var är listan????

Frågar PeGe
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

www.track-challenge.com är adressen. Där kanman jämföra en mängd prestandabilar mot varandra. Ganska skojigt faktiskt...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Allihopa: För att spåra ur denna diskussion totalt; Carfashion erbjuder kompressor upp till 700hk till M Z3 för måttliga 135 000:- Sen skall det fan inte vara många som sticker upp, om man klarar att hålla sig på vägen....

/Caspar
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Ja som du kör Caspar så får vi nog första svensken på månen om du skulle få tag på en sån kompressor till din M...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Beppo: :-) Tyvärr så är jag än så länge tysk... Får fixa medborgarskapet först.

Med lustgas bör det gå att få ut ytterligare 100+

Såg en Viper med regskylt "478 HK" bara det får en ju att vilja trimma allt vad det går...

/Caspar
som sagt kanske denna diskussion har spårat ur, men...

kan man ha både lustgas & kompressor? när t.ex jänkarna kör med deras v8or på strippen har de antingen eller...

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Svågerns bror klämde in gas & kompressor i sin 454SS pick-up och trollade fram 1000hk!! :-))) Så nog skall det gå...

/Caspar
satan var grymmt :-D

//Svebba
BMW Z Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.