|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 -87 som diffen har pajat tror jag det är ett dunkande ljud när jag kör o blir mycket högre när jag frikopplar?? det kommer bakifrån? Men passar 325 ans diff på min 320??? /Johan | |
|
Yes. Bolt on. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Även 323 diffen? vilken är bäst? det skall hålla! /Johan |
|
|
Ingen som kan eller vet????? /Johan |
|
| 323 diffen passar också Johan, det är ju den Johan A satte dit på sin 87:a | |
|
323 och 325 diffen är precis lika förutom utväxlingen. Finns bara två varianter till E30 på bakaxel. Men massor med olika utväxlingar. |
|
|
ILTR två jag trodde det bara fanns en på E30 kan du uppdatera mig. |
|
|
323i, 325i och M3 har en diff med större hus än de andra modellerna. Att den är lite större innebär mer olja i den och i kombination med större kylfläns även bättre kylning. Men som sagts tidigare passar alla diffar från alla E30 rent fysiskt på alla olika E30. |
|
| de bromsade håller oslagbart bäst, jag har gjort över med 2st odiffade klumpar men nu har jag skaffat mig en bromsad klump, schimsa på diffen lite lätt så att den håller i ordentligt sen ut och gasa och göra ringar! | |
|
tja lyfter en gammal tråd. jag har nu en diff från en E28 (tidig, ca 82-85 nått) som skall vara samma som "stora E30" diffen, (om man bortser från bakersta kåpan). när den nu skall monteras på min 320 (med lilla diffen) vad behöver fixas? har redan bakersta kåpan från stora E30 diffen. kan jag köra med mina medbringare från lilla diffen elelr behöver jag dom från stora? mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.