AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
862

Challenge 28/9

BIMMER
På Barkaby, nån härifrån som var där eller körde tydligen en del bimmers där o körde bana...nån som fota?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag var där med 968an.
Fanns 5-6st BMW bl.a. den lilla B6 Alpinan med +500hk, 540 kompressor, M3 kompressor, en röd överstylad 328 e46, 325 cab + 1st M3 CSL!! (kraken sladdade av banan och körde på en sandlåda) Fick hål i dörren + lackskador på förarsidan.

Alpinan gick SÅ IN I HELVETE!! 1,21 på varvet
//Marin
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Var några här från jobbet som var där och körde... vi har diskuterat den där alpinan som vann. Den måste gå något grymt när den piskar en porsche turbo som är trimmad till ca 500hk och har fyrhjulsdrift (de var visst lite fuktigt på banan efter duggregn).

Någon som har någe mer info om alpinan? Bilder? Länk? *nyfiken*

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilen är en B6 2,8 från början, men nu sitter det en 3,5 med dubbelturbo! Bromsad effekt 554HK!! Bilen var med i "Spoilersport" för nått år sen.
Porsche Turbon (996) -02 fick pisk 3ggr av Alpinan.
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Satan i gatan, murphys lag hade lagt sin skugga över banan, 10 hektar å en sandlåda och naturligvis skulle jag träffa den.

Bilen såg ut att ha rammat glassbilen. Det blir omlack den 10 nov. Ny färg åxå! Michelindäcken var verkligen en utmaning. När man köper CSL:en så kräver BMW bla att man skriver på en ansvarsbefrielse och att man har licens. Inte jaktlicens då! Däcken kräver stor körskicklighet. Inte däck för nybörjare som mig alltså :) Men man får väl träna lite. Återkommer den 19:e under förutsättning att de plockar bort sandlådan så den inte står 2 meter från banan och att banan är fri från SNÖ!!!

Jag gillade Alpinan skarpt. Mkt kompetent bil och förare. Gick som satan.

STREETgladiator
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Challenge 20/10.
Sådär ja nu gick det bättre, fick ner tiden till 1,27 med orginaldäcken. ff var det väldigt kall vägbana men hyffsat grepp.
Till våren blir det väl att putsa ytterligare.

1 BMW M5 E39 var med och 1 BMW M3 E46 + naturligtvis ALPINAN, å den gick som vanligt Så ini h-lvete. Trots en avåkning ut i gräset med stopp så gick den vidare i mål på 1,26. Otroligt. Hörde tider nedåt 1,19 på Aplinan när vi lämnade banan lite tidigare. Möjligt att den putsade ytterligare senare under EM.
En dum fråga, men ändå: kör man på Barkaby flygfält? Är inte flygplatsen aktiv? jag tycker att det landar småkryp hela tiden där typ Cessnor och likande...
vem anordnar det?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
www.challenge.nu
BIMMER
ingen som foto?? länk?? hitta en länk på zatzy men de va mest subbor på den....vill ju se lite bimmers in action...
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Jo då, de finns film samt Bilsport var där den 28/9 så lär väl bli några bilder i tidningen framgent. Ingen film är upplagd annat än den som finns på www.challenge.nu. Skall skicka mina filmer till deras webmaster får vi se om de platsar.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Såg just att dom lyckats få med sandlådepåhoppet på film:-)). Måste faktiskt hålla med om att den va ovanligt punchigt placerad.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.