|
|
|
|---|---|
Maha |
Tja! Mönstret på bakdäcket är i det närmaste slut, har aldrig burnat lr så, däcken är drygt året gamla. *Kan det bero på att bakvagnen är i behov av justering, lr kan det va nåt värre? Vad tror du, och vad kan det kosta? |
| Är det jämt slitet över hela däcket? | |
|
Maha: Helt OT, men vad gör en Verkstadsoptiker? Ang. däckslitaget.. Är dom jämt slitna, så är det ingen fara.. Bara mjuk gummiblandning som gör att dom slits fort. Hur långt har du kört under året? ///Jesper |
|
|
Är däcket ojämt slitet så är det nog din hjulinställning bak som är kass. Är däcket slitet jämnt över hela ytan så kan det ju bero på dålig kvalitet på däcket. Vad är det för däck? Regumerat? Kan ju även vara så att du köpt däck med en väldigt mjuk gummiblanding. Dom slits väldigt fort... --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
Maha |
Däcken är jämt slitna, kanske lite mer på mitten men det har väl med lufttrycket att göra? bilen är inte min än, men förhoppningsvis snart, om detta inte är något jättedyrt att åtgärda. Däcken är Goodyear eagle (tror jag) 205/55/16... så dom kostar ju lite... vore så typiskt om jag sate dit nya och så slits dom ner på ett halvår=) |
| Asså bakdäcken tar ju alltid slut snabbare än framdäcken på bakhjulsdrivna bilar oberoende av körstil...Har man samma dim. fram som bak kan man ju skifta de med jämna mellanrum... | |
|
Mina däck är också helt nedslitna, ska köpa nya snart. Någon som kan rekommendera något bra däck? Men man vill gärna köra mer än ett år, så några mjuka däck vill man ju inte ha.. |
|
|
Dawwe: Inte helt sant.. Jag har lyckats slita ut mina framdäcken mer än bakdäcken på 528:an.. Då har jag iofs kört på bana med bilen. Kan meddela att den understyrde kraftigt på slutet..:) ///Jesper |
|
|
Jeg vil legge til en sak. Kjører man fort, sliter dekket fortere. Dog ikke proporsjonalt med farten. (På samme måte som bremselengden -ikke- øker i takt med fartsøkningen..) Opplevde dette "fenomenet" på en moped en gang i tiden. Da jeg satt på trimmer (større sylinder) og kjørte stadig i ~85 km/h i stedet for 60 km/h, ble dekket nedslitt utrolig snabt. Spesielt framdekket. |
|
Dark Rider |
du kan ha köpt för "nya" däck så gummit inte har hunnit torka som det ska innan försäljning. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En forumidkare från Askersund hade samma "problem" just med GY F1 de slets ut på en säsong och ganska få mil med normal körning. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.