|
|
|
|---|---|
|
Har skakiga bromsar trotts nya skivor fram. Hittade förra året att krängnings stagen hade slitit ut gummibussningarna mot bakre delen av framvagnen, byte av dessa löste då problemet.Skakningarna var bara ibland, vid olika retardationer.(Tyckte att nya bussningarna var ganska så mjuka.BMW-org.) Skakningarna är nu tillbaka, något bra tips ? Cruiser | |
| Jag har haft/har samma problem. Bytte en p-ända samt båda tryckstagsbussningarna samt svarvade skivorna.Våldsamt mycket bättre men har en svag tendens forfarande. Byt bussningarna så blir din bil säker mycket bättre, tar också emot tips eftersom det är kvar en anning på min bil. | |
|
Då tycker jag att ni ska kolla spindelleder och bussningar noga samt styrsnäckan om den är lös. Om det inte hjälper så balansera däcken och ställin framvagnen. chikaka! |
|
| Vanligt på E32 och E34 att casterstagen är slut i bussning och led, dom sitter nertill snett bakåt med en liten svanhals på har jag för mig. Kostar runt en tusing per sida med bussning om jag inte minns helt fel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.