|
|
|
|---|---|
|
Jag letar M3E36 för racebygge och skulle vilja veta vikten på en Coupé resp. Sedan. /Per | |
|
Inte svar på din fråga men "annan tysk bil" ?! Har du köpt "taxi" eller? :-) Nu får du förklara dig! Mvh Abbe Länk |
|
|
Nej men en S4 BiTurbo :) Ultimat vinterbil! |
|
|
Enligt instruktionsboken på tyska:Fahrzeuggewicht leer (inkl. Fahrer, fahrfertig, vollgetankt ohne Sonderausstattung) M3 limo 1535Kg, M3 coupé 1515Kg. Tror det blir på svenska: Fordonsvikt tom med förare, Körklar, Fulltankad utan extrautrustning. ----BMW ///M3--- |
|
|
Här har dom flesta fakta: Länk Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Nu har jag varit ut till bilen efter den svenska instruktionsboken: Tomvikt(inkl. förare,körklar,fulltankad, utan extrautrustning) stod det i den med ovanstående vikter. Mr Vanos, länken innehöll åtminstone ett klart fel Bakdäcken på 3,2an har dim. 245/40 ZR 17 så vikten kan vara tagen ur det blå....... ----BMW ///M3--- |
|
|
Jag undrar också om uppgifterna i Mr Vanos länk stämmer. Har hört att 3.0:orna är tyngre än 3.2:orna. Dessutom är ju accelerationssiffrorna lite väl åt det optimistiska hållet. M3 3.0 har endast fått dessa siffror i ett test i Sport Auto från -93. Alla andra tester visar långsammare tider. Jens |
|
|
3,0 hadde väll 235/40-17 som standard. Förra bilen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.