AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
898

Vikt på M3E36 Coupé/Sedan

Jag letar M3E36 för racebygge och skulle vilja veta vikten på en Coupé resp. Sedan.

/Per
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Inte svar på din fråga men "annan tysk bil" ?! Har du köpt "taxi" eller? :-) Nu får du förklara dig!

Mvh Abbe
Länk
Nej men en S4 BiTurbo :)
Ultimat vinterbil!
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Enligt instruktionsboken på tyska:Fahrzeuggewicht leer (inkl. Fahrer, fahrfertig, vollgetankt ohne Sonderausstattung) M3 limo 1535Kg, M3 coupé 1515Kg. Tror det blir på svenska: Fordonsvikt tom med förare, Körklar, Fulltankad utan extrautrustning.

----BMW ///M3---
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Här har dom flesta fakta: Länk

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Nu har jag varit ut till bilen efter den svenska instruktionsboken: Tomvikt(inkl. förare,körklar,fulltankad, utan extrautrustning) stod det i den med ovanstående vikter. Mr Vanos, länken innehöll åtminstone ett klart fel Bakdäcken på 3,2an har dim. 245/40 ZR 17 så vikten kan vara tagen ur det blå.......

----BMW ///M3---
Jag undrar också om uppgifterna i Mr Vanos länk stämmer. Har hört att 3.0:orna är tyngre än 3.2:orna. Dessutom är ju accelerationssiffrorna lite väl åt det optimistiska hållet. M3 3.0 har endast fått dessa siffror i ett test i Sport Auto från -93. Alla andra tester visar långsammare tider.

Jens
3,0 hadde väll 235/40-17 som standard.

Förra bilen
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.