AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
895

Gummihårdhet - vilken skillnad i morse...

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag har bla tidigare menat att fästet är (förhållandevis) utmärkt med tanke på 321 hk och bara 225:or bak, men det ändrades visst lite i och med den låga temperaturen...

Skulle köra ut på leden som vanligt och svisch! Ut med bakvagnen bara med spinnande däck - verkar som de hårdnade en hel del vid +2 grader Celsius...(har Hankook Ventus)
Allmän varning åt andra "oförsiktiga"!
(Fast lite snyggt var det ju också) :-)

___
BMW CS #5221
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jo...en allmän varning är nog på plats nu!..med blöta höstlöv och sjunkande tempratur vägarna...Antispinnlampan blinkar oftare nu.. :)
Sani, såg att samma sak hände Manuel MH-GTR och hans M coupe... Själv tappade jag fäste i regnet igår vid en bus U-sväng, tur att man fick hjälp av elektorniken!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
varför har du bara 225 bak? det är ju inte original dimensioner men det kanske är vinterdäck?

Sladdade till ordentligt vid ett filbyte härom veckan med precis samma bakdäck som du, Sani. Körde sakta i en bilkö på tvåan och ville byta fil snabbt och köra in mellan två bilar. Gasade till och vips så var bakändan ute och dansade :) Vart lite skraj först men sen tyckte jag det var så kul att jag provocerade fram sladd två ggr till :)) Kan säga att det var ganska blött ute då. Betyder det att Hancook Ventus inte är så bra i regn?

Jens
Mr M: Samma däck här. Hankook Ventus 18" 255 sitter på bak. dålig grep men mina är nästa nya, har sett i en tråd att dem har dålig grep första 100 mil.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Japp, mina är rätt nya också.

Matrox; jag har 18" på, men hade nog ändå strävat efter bredare däck bak, dessa satt dock på när jag köpte bilen i maj...
Det får bli bredare nästa gång!
Skall kolla upp hur breda däck som går att få på, utan att man skall behöva bredda fälgarna - inte helt omöjligt att jag gör det heller iofs.

___
BMW CS #5221
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.