|
|
|
|---|---|
|
Jag har bla tidigare menat att fästet är (förhållandevis) utmärkt med tanke på 321 hk och bara 225:or bak, men det ändrades visst lite i och med den låga temperaturen... Skulle köra ut på leden som vanligt och svisch! Ut med bakvagnen bara med spinnande däck - verkar som de hårdnade en hel del vid +2 grader Celsius...(har Hankook Ventus) Allmän varning åt andra "oförsiktiga"! (Fast lite snyggt var det ju också) :-) ___ BMW CS #5221 | |
| Jo...en allmän varning är nog på plats nu!..med blöta höstlöv och sjunkande tempratur vägarna...Antispinnlampan blinkar oftare nu.. :) | |
|
Sani, såg att samma sak hände Manuel MH-GTR och hans M coupe... Själv tappade jag fäste i regnet igår vid en bus U-sväng, tur att man fick hjälp av elektorniken! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
varför har du bara 225 bak? det är ju inte original dimensioner men det kanske är vinterdäck? |
|
|
Sladdade till ordentligt vid ett filbyte härom veckan med precis samma bakdäck som du, Sani. Körde sakta i en bilkö på tvåan och ville byta fil snabbt och köra in mellan två bilar. Gasade till och vips så var bakändan ute och dansade :) Vart lite skraj först men sen tyckte jag det var så kul att jag provocerade fram sladd två ggr till :)) Kan säga att det var ganska blött ute då. Betyder det att Hancook Ventus inte är så bra i regn? Jens |
|
|
Mr M: Samma däck här. Hankook Ventus 18" 255 sitter på bak. dålig grep men mina är nästa nya, har sett i en tråd att dem har dålig grep första 100 mil. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Japp, mina är rätt nya också. Matrox; jag har 18" på, men hade nog ändå strävat efter bredare däck bak, dessa satt dock på när jag köpte bilen i maj... Det får bli bredare nästa gång! Skall kolla upp hur breda däck som går att få på, utan att man skall behöva bredda fälgarna - inte helt omöjligt att jag gör det heller iofs. ___ BMW CS #5221 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.