|
|
|
|---|---|
|
tjenare, har en 520 -90 som motorn är trasig på kan jag sätta in vilken motor som helst sålänge den kommer från en e34 12v????? (typ 530 motor) mvh patrik | |
|
AB Svensk Bilprovning kommer inte gilla om du sätter i en annan motortyp än den som ursprungligen suttit i bilen. Däremot så har jag svårt att tro att den genomsnittlige besiktningsmannen kan se skillnad på en M20B20 och en M20B25 (från 525i/325i 12V), då motorerna är i stort sett identiska. Om du menar rent mekaniskt så har jag för mig att M30(530i/535i)- motorerna har andra växellådor. Du bör även räkna med en hel del strul med elsystem etc. Pröva "Sök inlägg"- funktionen och skriv in "motorbyte AND e34" (fast utan citattecken) så kommer du hitta utförlig information! Välkommen till BMWPower forum! Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
tack kalle! men hur är det med 525 motorn då? |
|
|
Enklare! Du behöver inte byta växellåda, men styrboxen är troligen en annan. Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
ok, nu vill jag inte tjata på dig men brukar styrbox följa med när man t.ex köper motor på skroten? mvh putte |
|
|
pboy: Det frågar du enklast skroten om.... då det helt beror på dem! Länk Länk |
|
|
Måste du inte byta drivlinan & kardan också? Styrboxen är väl ett måste! Är väl en annan bränslekurva. BMW följer inte utvecklingen! BMW leder den! |
|
|
i detta läge skulel jag lägga i en 525 motor.. den duger bra till det mesta utom rattlås racing.. men den motorn är helt kalrt underhållande på bana med =) Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.