AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.149

Att reparera en front!

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag har en lite sprucken rieger front till en E 36:a som jag har fått med då jag köpte bilen, ska fixa till den hade jag tänkt, lacka den och montera den, MEN vad för limm och grejer behöver jag införskaffa innan jag kan sätta ihop med pusslet?

MVH

M Danko
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man svetsar ihop plastdetaljer när de ska repas och det ska du låta en lackerare som kan detta göra, de plaster som upphettas och svetsa är hälsofarligt och man behöver rätt utbildning och rätt skyddsutrustning.

///MVH Hasso
Länk

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ojdå.. Så det är inget för hobbymekanikern med andra ord.. Men hur mycket kostar ett sådant företag då? Att reparera och lacka fronten tror du? Lär ju gå några lappar där.. Men men, det är det vaärt! Blir STOR skilland tycker jag i alla fall mellan en olackad orginal frontspoiler och en lackad fin rieger spoiler!

Så det går inte heller att limma själv å fixa ? Att lacka med spray (spraya fronten) är bara att glömma??
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Prova att gå in på en mc-tillbehörsfirma och fråga dem. De säljer fina rep.satser som "hobbymekanikern" kan laga plast- och glasfiberkåpor med....fungerar säkert bra på din front oxå
changco
Borde väl fungera väldigt bra med en båtfirma, då de flesta båtar är av plast idag. Men det beror på hur sprucken den är.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Visst ja! Det ska jag göra, båtfirma låter lovande, men mc firma lär säkert också ha fina grejer. Hmm. Ska se efter vad & vart jag kan hitta dessa firmor, men tack för hjälpen! Har ni testat att lacka något själva? Vad föreslår ni om att spraya lacken eller pensla den? Vad ger bäst resultat!?
MA
16
MASTER666
535i -89
535i -88
528i -83
Hade ett AC-Schnitzerpaket till min förra E34:a! Nästan hela frontspoilern gick av :( Lämnade in den på en lackfirma och de limmade ihop skiten! Sedan la de en glasfiberväv i flera lager, samt en härdningslack! Sedan lackades den och det blev som nytt!

Angående lackning på egen hand, så föreslår jag att du köper färgen på en lackfirma! Ta reda på vad du har för färgkod, sen låter du dem blanda till färgen. Jag lät dem pressa in färgen i prayflaskor. De flaskor du köper på Mekonomen tex. är det så lite färg i. Här så får du maximalt med färg i burken. Är inte dyrt alls! Men lägg en grundfärg först, det blir billigast!

BMW följer inte utvecklingen! BMW leder den!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Okey! Låter ju härligt! Men vad fick dtt kalas på då? Om man får fråga?

jo, jag märkte att det går åt mycket färg, jag och poalren min lackade en front ikväll, orginalfronten, och det gick å 2 sprayburkar... + en halv burk klarlack. Men resultatet vart ju klockrent men ändå =/

Härligt att det löste sig för dig ändå! Jag läntra tills min riegerfront kommer upp på bilen!! =) =)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vad fick du ge för ditt kalas ska det ju sjävklart stå... Börjar bli trött tydligen....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.