|
|
|
|---|---|
|
Tjao Behövs nå special verktyg för att släppa Kamremmen på en 318i E30 från -89?? Jag måste släppa min rem nu så fort som möjligt... Den och motorn är bytt på en verkstad men den är för hårt spänd.... Mycket tacksam för svar.. MVH//Johan | |
|
Kanske ska edit lite här... Jag måste få rätt spänning på min kamrem.. Behövs Nå special verktyg ;) |
|
Andie_83 |
Jag använde i alla fall inget special verktyg på min e21:a, och båda motorer är ju m20 så, eller har du kanske m40? Tror inte det behövs i alla fall! Ha det bra, lycka till MVH //Andy |
|
Du kan spänna den utan specialverktyg, finns dock i vissa rep böcker ett verktyg där man kan kolla hur mycket spänd remmen är.. /Jimmy Länk |
|
|
Joo man tackar, det va det svaret jag ville ha... Polarn snacka nått om nå verktyg man hade för att höra hur spänd den va, Kanon då kan man börja riva skiten då... Tack MVH//Johan |
|
|
Fråga på zatzy också, och där sa nån att det behövdes verktyg för det..då kanske dom menar det verktyg man har för att lyssna på remmen elr? Är det säkert att det inte behövs?? MVH//Johan |
|
|
man skall ha någon slags mätklocka för att kontrollera att spänningen är korrekt,men enligt hynes rep hanbok går det också att använda en insexmejsel på spännrullen samt en fjädervåg.Man skall sätta ena änden av vågen 85mm ut på insexnyckeln som du satt dit på spännrullen,och dra 2kg och sen dra fast spännrullen igen. |---O <----spännrulle och insexnyckel huvudet | | <----insexnyckel |<ooooo> <---fjädervåg 85mm ut på skaftet,ska visa 2kg Hoppas du förstår,annars kan du ju försöka låna indikatorverktyget av BMW. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.