|
|
|
|---|---|
tompanisse |
jag har en 730ia-91 och har en knapp vid v-spaken med 3 lägen ,om jag har fattat rätt står E för ekonomisk körning, S för sport men vad står M för? Sen har jag sökt med ljus och lykta efter en instr.bok både hos Bmw antikvariat utan lycka.Finns det någon som vill bli av med nån eller vet var man hittar någon. |
|
Kan det inte va ett W som är vänt upp och ner? W=winter //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Manuell växling. Bra att kunna låsa en växel vid vissa tillfällen. Felix Icq#133904233 |
|
tompanisse |
Tack för era svar. Ett uppåner vänt W nja det verkar lite långsökt, manuell växling tjaa manuellt kan man ju växla åndå eller är du 100 påatt det äe de? |
| tryck på M läget, växelspak på 3an och prova att köra iväg, du kommer att märka att bilen startar på 3an och kommer inte att växla upp.på övriga lägen E o S startar bil på 1an | |
|
Hej! Visst står M för Manuell. Förenade bil i Malmö kunde fixa instruktionsbok till min -92 på Engelska och Tyska. Kostade 114:- Mvh Magnus |
|
|
Hej! M står mycket riktigt för manuell. Det, och mycket annat klarnade när jag fick tag på en svensk instruktionsbok! Den köpte jag på min BMW-verkstad, för ca 120 kr. I och för sig så var den till årsmodell -94, men det mesta är lika. Du kan ju höra om det är lika med 730. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.