AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.305

Glapp kupefläkt 735 E23

Ma
65
Made by Germany
323 -79 "rally"
323 -79
745i -81
745i -84
745i -85
M7 -85
Jag har problem med min fäkt till kupen,eller rättare sagt är det hela Anläggningen som lägger av.
Den funkade inte när jag köpte bilen men så efter 5dagar så gick den klockrent även AC:n funkade.Sedan efter en vecka så lag den av igen.
Så min fråga är: Var sitter relät till styrningen?
Det som är lagt på "Mektips" omfattar ju själva AC:n och Fullfart relät till fläkten!

Någon som vet?

"Jobbigt med kå.imma dessa dagar"
Ma
65
Made by Germany
323 -79 "rally"
323 -79
745i -81
745i -84
745i -85
M7 -85
Någon???
Jag kan väl inte vara den enda i hela E23 historia som råkat ut för det här.

Finns det något kretskort som kanske gett upp?
Jag vill ogärna riva,innan någon kan komma med tips.

Så kom igen alla E23 freak, "Hjälp en Broder i nöd"
Fan, jag får ju skämmas när jag sitter med trasa i näven och torka Kåtimma!
OK i ett Växthus och alla andra bilar men fan inte i en BMW,allra minst en 7:a
Ik
223
Ika
525i -88
Ja jag har inget bra svar förrutom att skicka min medömkan. Ligger med likvärdigt fel på min e32. 1 av 15 gånger startar den när man vrider igång tändningen. Har inte haft motivationen att kolla upp det än men nu stundar ju en vinter igen och nu måste det verkligen fixas....:(
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Finns styrdon till kliman samt ett fläktmotstånd som även kallas svärd. Alla dessa prylar sitter i värmepaketet och är enkla att byta. För att kunna avgöra vilket som är trasigt så behöver jag veta mer om hur felet uppträder mm. Ni är välkommna att maila mig om ni vill, kan även hjälpa er med delar.

mvh
Per Edvinson

PETER.O
På min gamla E23:a var kolen slut i fläktmotorn, så den
funkade när den kände för det . Efter byte av kol funkade
den som den skulle.

Peter
Ik
223
Ika
525i -88
Låter precis som mitt problem...Stiftet alltså. Fick lite motivation tidigare idag och satt och trixade. Märkte då att den går igång om jag har full värme och fullt på fläkten. kan leva med att starta den så tills kol-byte blir aktuellt.
Dr
27
Dreamspace
528IA -84
520i -84 (skrotas)
Det finns ett par saker du kan kolla... Styrenheten till värmeanläggningen sitter längst bak mot torpeden till, och själva reglage enheten. Jag skulle iofs tro att din styrenhet har lagt av, jag har just plockat ur min pga att den gör så att min bil drar tjuvström och nu kan jag bara få fart på fläkten på högsta hastighet. Har för mej att det sitter 2st relän ute i motorrummet som styr fläkten oxå, ett högfart och ett lågfart....
Ik
223
Ika
525i -88
Med mitt så kallade knep så startar den och sen kan jag reglera i alla farter. Inte bara full-speed så att säga. Dock har den betett sig bra nu idag när jag har vart och fingrat. fläkten har startat precis som bilen hur perfekt som helst. Så nu håller jag bara tummarna att allt är okej.
Ma
65
Made by Germany
323 -79 "rally"
323 -79
745i -81
745i -84
745i -85
M7 -85
Det var en hängsäkring på högra sidan av värmepaketet som glappade!
Nu är det bara ett problem kvar, den går bara på fullfart!
Någon som vet var fläktmotståndet sitter på E23:an??
an
643
anlima
735iA -87
Under defrosterfläkten i fläktkåpan
Art.nr 64 11 1 374 758
Ma
65
Made by Germany
323 -79 "rally"
323 -79
745i -81
745i -84
745i -85
M7 -85
"Tack för det" men den funkade när tempen hade gått upp.
Det är ju så det ska funka! "jag blev för het på gröten"

Är det någon som vet vad "Fondraum"knappen är till för?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.