AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.275

Går det att laga en trasig kylare till en 540 (-98)?

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Som rubriken säger.

Går det att reparerera "kompósitdelen" av kylaren??

patrick0209
hej
Jag vet inte om det går att laga kylaren på din bil om det gör det så kostar det mycket kanske lika mycket som en beg kylare så jag råder dig till att köpa en beg eller en ny kylare till din bil

Jag kan ta fram priser på en beg och på en ny kylare om du vill det

Länk

Så hittar du nog det du söker ( dom har (hade??) filial i Malmö)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ny kylare har jag för mig kostar strax under 3000:- på BMW.
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Man kan säga så här, visst det går men problemet med plast delarna på kylarna är att dom verkar inte klara av växlingarna kallt/varmt i så många år. På min började lilla slangens infästning i kylaren att läcka. Bil o Motor teknik bytte ut den delen mot en i metall och allt var frid o fröjd i 2 veckor sedan gick övre stora slanginfästningen av. Brottet är inte ett skarpt brott utan ser mer ut som när du bryter av ett kex frasigt. Så mitt råd är byt kylaren kostar ca 4400 matrialet på BMW. Och glöm inte att byta expansionskärl samt givar vid samma tillfälle.

Mvh

Bertil
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Anledningen till att jag frågade var att jag skänker den till den som är intresserad. Bilder på skadan finns att få via email.

Jag har köpt en ny kylare. Kostade 3038:- med rabatt. Bytet gick lätt (jag har dokumenterat det) men när jag skulle börja lufta så såg jag att det läckte ur expansionskärlet precis där nivågivaren sitter.
Vidare när jag höll på så tänkte jag kolla om temperaturgivaren funkade som den skulle så jag satte ned den i ett oljebad. Allt fungerade fint till 95 grader sedan så stannade nålen i instrumenthuset på normal, dvs i mitten. När jag ökade tempen så stod nålen fortfarande still. Vid 180 grader så slutade jag pga av att nålen fortfarande stod i mitten och ej inne på det röda (som den bör göra)
Frågan är om det är givaren eller instrumentet som är kass. Jag har beställt en ny givare (174:-) som jag börjar med. Skulle scenariot fortfarande vara samma så blir det till att rycka ut kombinstrumentet och försöka fixa, men enligt BMW så går det ej att byta bara det instrumentet utan man måste byta hela kombiinstrumenetet. Ngn som vet??

Bi
92
Bianchi
525iT-92, 525i-88, 540iAT-98
Misstänker också att min tempgivare är kass. Konstigt då att den verkar fungera normalt från kall till "rakt upp". Rapportera hur det går snarast möjligt.
Kävlingepågen::: du kan lämna in din kylare till en firma ute vid D-tech vid lundavägen i malmö.Kommer inte ihåg vad företaget heter exakt men ligger precis bredvid d-tech iaf.Dem var rätt billiga med kylare minns jag.Dem tar emot gammla också.Du kan ta en sväng dit och fråga

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.