AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.943

träffar i dalarna

Sida 2 av 5
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Man fick betala en summa för att stå där mellan t e x 14:00 och 17:00. Det var typ 500:- har jag för mig. Men som det ser ut för min del just nu så får jag nog ha en egen träff i mitt garage. =(

MVH Morgan.

Länk
Det är så trokig att vi här från Dalarna kan inte få ordning på någon träff. Jag själv har det väldigt svårt med tid, håller just nu på min examen arbetet på universitetet men skulle gärna hjälpa till att ordna en träff ändå om det finns några som är intresserad.. Vi kan göra som alla andra,, träffa på en stor parkering plats (Ludvika, Borlänge eller falun) pratat lite ta bilder filma lite. Sedan åka på någon trevligt väg för att sedan äta eller fika som anslutningen.. Fan det behöver inte vara någon stor jag skulle vara väldigt glad om jag skulle bara titta på några bmw och pratat lite med bmw ägarna är runt om i trakterna.... DALARNA BMW ÄGARE KOM IGEN DÅ!!!!!!!

M.V.H
Mauricio
ro
50
rotax
525IM -02
Vi har en stor grusplan i lilla Säter som skulle kunna gå och
träffas på.
Ligger vid Säterdalen.
Om det nu duger och stå på en grusplan?? Det är ju i anslutning till asfaltsväg.
Väldigt lämpligt ställe igentilgen..

Bara ett litet förslag
ro
50
rotax
525IM -02
Förresten så kostar det ingenting heller, bara och åka dit när man känner för.
Jag kanske det .... Men jag har också en till förslag, vi träffas på Hamnkiosken i Smedjebacken.. där finns ett bra parkering plats som raggarna bruka ha sina träffar i. den är asfaltera + ligger vid stranden... vi fikar, beundra bilarna filma och fota.. för att sedan åka en liten cruising runt bärken, 15 km fina små krokiga och roliga vägar vid bärken sjon för att sedan stannar i söderbärke kiosken och prata lite om cruisingen och låta bilarna vila en stund för att sedan åka mot Ludvika till Mc Donald's och äta lite för att sedan parkera på den stora parkering platsen son ligger brevid trägården pub+ restaurang där brukar på fredagarna och lördagarna var en hel del bilar som bil rejsa men men det bestämmer ni själva ...;)

M.V.H
MAuricio
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Maurixt: Har frågat på ett annat forum, men provar här oxå. Såg dina filmer från Gävleträffen, och undrar om du har nåt mer filmat från rakt fram o fort-körningen? Du hade ju en del filmat på B7an, så d va skoj!

jimpa
jag har många oredigerat film... men har sett att jag har en liten, väldigt liten film klipp som kanske är intresant ??? Alpinan B7 burnout mot en M535 eller 528 e28 silver...

Det var synd att jag hade inte någon bättre plats att vara på och filma, var tvingen att flytta på mig hella tiden för att kunna hitta nån bra vinkel men det var svårt. Det var så mycket folk som passerade framför kameran hella tiden eller stod framför och rörde sig när jag minst ville det........

M.V.H
Mauricio.....
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ok, den B7an e nog min, skulle va kul att se! Om d va den svarta med stripes.

jimpa
Alpinajimpa: mitt MSN (Messenger) är alltid på så det är bara att säga till när du vill att jag ska skicka fiimen!!!!: kan också tänka mig fixa in i mitt server fast då tar lite längre tid eftersom server ligger på universitetet....

M.V.H

mauricio_villasm@hotmail.com

ro
50
rotax
525IM -02
japp när vart det nån träff då och var?????????????????????????
Tycker det har spårat ur lite nu med filmer och dyligt,
Ska det vara så himmla svårt och bestämma en plats för och träffas på ???
Jag kom med ett förslag om och vara i Säter men vi kan väl lika väl vara i Smedjebacken som Maurixt la på förslag.

Om nån annan tycker nått annat så kan ni ju fixa en träff då !!!
nu är det väl bara och vänta på det fina vårvädret och bestämma en tid och närmare plats i Smedjebacken...

Tack för friheten och framföra en åsikt!
Rotax, verkar att alla från Dalarna har sålt sina bmw, fan vad tråkig fattar inte varför måste vara så svårt att fixa en träff här i Dalarna.... men det spelar inget roll i alla fall nu är två och hoppas att det blir fler.... ska skicka e-mail till dem andra som har vissat ett intresset att vilja träffa för att se vad som händer...
i alla fall jag tänker ha en träff nu i vår även att det blir jag själv....

Rotax vi kan planera tillsammans det här träff angående datum och så... men självklar alla som vill säga sitt är välkomna...

Ska prata med ägare till hamnskiosken för att diskuterar ett datum som inte raggarna eller annan grej finns där....

M.V.H

Mauricio

Sw
39
Swempa
525DT-08
X3-07
Jag hänger gärna på om det blir nån träff. Händer ju inte ett skit här i Rättvik :) Säg bara till var och när.

Mvh
//Swempa
M3
23
M3Freppe
M3 coupe -96
Jag är också intresserad.. Om jag inte jobbar... Lagomt avstån från sandviken för en gångs skull...

/// Fredrik B
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Visst kommer jag, om min bil står på hjul och är påställd då. Jag har ganska mycket kvar. =( Så har jag blivit inblandad i en annan träff. Så jag tror inte att jag har tid att hjälpa till med denna träff. Det stod i mailet att träffen skulle eventuellt hållas i april. Då kan jag dock inte komma, för jag ställer på min bil 1:a Maj... Då är den förhoppningsvis klar. Jag vet heller inte hur många jag skulle kunna skramla fram i april. De flesta jag känner har bilarna inne än då. Men bara det blir ett prelemenärt datum "fastställt" så är det väl lite lättare att planera.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
114
rally_babe
330Ci Clubsport -02
osså Z8:an i bokyllan då
Audi A4 -03 "Blue Scar" showbygget.
Men grabbar. det låter som om ni bara får o kan hålla i en träff per år. just den här behöver väl inte var sååååå märkvärdig. e som carpimp säger, många har fortfarande sina bilar undan ställda. Enkla simpla grejjer räcker väl tills vidare. Äta lite crousa lite fika lite crousa lite, ta farväl?? men fråga ett är väl..vem håller i det här o strukturerar upp alla insamlade förslag?! Mauricio är det du som ställer dig som ordningsman eller vem är den första man skall vända sig till? alla verkar surra om varandra lite eller så är det min blonda hjärna som har fått glappkontakt nånstans. =)

MVH / Patricia
Mauricio är det du som ställer dig som ordningsman ??? ja, och jag har redan bestämt mig att vi ska ha en träff här i Dalarna. Smedjebacken och Ludvika... men självklar alla är välkomna att säga sitt, och dem som vill hjälpa till lite är välkomna också... I en att mina inlägg har jag redan bestäm att det ska vara i Lilla Smedjebacken... varför???? för att Smedjebacken är lättare att fixa parkering plats åt bilarna + är väldigt vackert och ligger ganska central.. jag ska prata bara med dem som äger kioskerna så att det ska inte vara någon annan träff när vi åker ditt.. vill inte ha träff när ragarna har sina....:) . Hamnskiosken är väldigt fin ligger vid stranden och har en ganska stor asfaltera parkerings plats... i Ludvika finns olika mojligheter att välja på... Finns en stor parkering plats brevid trägården disco/restaurant. Men om det skulle blir någon problem då finns många parkerings plats som är asfaltera och stor som ligger central... så det är lugn.... vi ska åka runt bärken (smedjebacken) 15 km fina krokiga vägar... sen stannar vi i kiosken i söderbärke för att prata lite låta bilarna vila och så. sedan åker vi på den stora vägen till ludvika för att sedan svängar av vid hagge golfbanan(roliga och fina vägar igen) för att sedan komma till ludvika och äta.. det finns mcdonald's och pizerior.. sen på kvällen finns det många som är vid puben med sina bilar och ibland brukar det blir något... men ni bestämmer själva om ni vill vara med....

Återkommer med datum, bilder på dem parkerings platserna och riktiga beskrivningar så att vi ska inte köra vilse...

M.V.H

Mauricio

Visa användare
114
rally_babe
330Ci Clubsport -02
osså Z8:an i bokyllan då
Audi A4 -03 "Blue Scar" showbygget.
låter toppen =) Får väl hoppas att man inte blir nerslagen av några fler snöflingor nu bara. för vem har inte trötta på den gråa vintern. *suck* vill ha sommarvägar o det är nu!!
Visa användare
181
Ronnie79
320 -77
E30 600hk -84
318 -85
Blir det i Ludvika då? Nåt datum? Kan man få en vägbeskrivning av nån vänlig själ för jag har precis flyttat till Rättvik från Halmstad och hittar inte alls här uppe... Ludvika vet jag va d ligger men verkligen inte smedjebacken...
Deliq
En träff i Ludvika/Smebacken måste jag ju bara åka på.
Jag bodde ju där under några år för snart 15 år sedan.
Ska bli kul att återse de trakterna igen...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
ro
50
rotax
525IM -02
Vad kul att det har blivit bestämt nu, det är bara och hoppas
att solen skiner och att det är varmt och att man har tid och komma...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.