|
|
|
|---|---|
|
Är det några speciella fel på just E34? Jag har hört nåt om rost i tanklocket. Så är det väl det vanliga på BMW, bakvagnsbussningarna. Men är det nåt annat??? För och nackdelar med/utan vanos t e x. Och vanosen kom väl i mitten på -93 va? All användbar fakta är starkt välkommen. Tack på förhand. MVH Morgan. Länk | |
|
Kablarna i gångjärnen bak i luckan.Brukar alltid klydda.Kolla så att det går och öppna bakrutan. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| -88 + -89 hade problem med topplocksbultarna, de ska vara bytta från sexkant till torx. | |
|
Framvagnens leder kan vara dåliga, slitna pendelstag (billigt), casterstag(bakre länkarm -dyra) och diverse bussningar är vanligt. Även styrningen kan vara glapp. Vanos kom 09-92 har jag för mig, importrade 92:or kan ha vanos men svensksålda bilar med vanos har årsmodell 93. Vanos ger ingen enorm skillnad, lite lägre bränsleförbrukning och lite mer vrid på lägre varv. 1dl per mil ska det skilja ung enligt spec. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Man bockar och tackar för infon... =) MVH Morgan. Länk |
|
|
rob_t:j72: Så vitt jag vet så tillverkades det inte en enda Touring under tiden 88-89.. inte förän 92 kom väl första touringen! Sen är det som Greenberg nämner.. kolla framvagen som en igel... och välj hällre en bil som inte är eller varit sänkt! Bilar som blitt sänkta på fel sätt tar ännu mera stryck i framvagen, enligt mig. Sen så är det ju rost som med alla andra bilar.. kolla noga! Lysna efter klono osv.. Känn så att kopplingen och dess hydrauilc verkar funka OK.. och att motorn inte ska missljuda eller gå dåligt.... Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.