|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! När jag försökte starta bilen hördes enbart klickljud när jag vred om nyckeln till startmotorn. Lät som ett relä som klickade under startförsöket. Är det någon som har någon ide om vad det kan vara? Jonas JB | |
|
Gissar på dåligt startbatteri! Jag fick samma fenomen på min förra bil när en cell i batteriet hade dött. Normalt håller ett startbatteri ca 3-5 år. (finns många undantag på batterier som håller både kortare och längre tid!) Prova att ladda upp batteriet innan du köper ett nytt. Mvh |
|
|
Jag hade samma problem med min bil . Dem på bmw verkstad har bytt bateri. sen det blev inga problem. |
|
|
Det verkar vara problem med batteriet. Gick att putta igång bilen och även starta via startkablar. JB |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dags att byta batteri förmodligen, är nog en bra idé för att slippa problem i vinter. Det går att klämma ned ett 100 ampersbatteri utan problem om du har ett 80 original som det oftast sitter på 98 och uppåt. Varta är ett bra alternativ. kostar några kronor mera än lågprisvarianten. Numera finns det ett 3 siffrigt Amperevärde angivet på batterier se till att få ett så högt värde som möjligt, då det är ett värde som motsvarar batteriets kapacitet vid -18 grader. De originalbatterier som saknar pluggar för påfyllning och bara har ett öga för att se färgen för laddningsstatus verkar inte vara nån högre kvalitet på tyvärr. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har precis samma problem. Den startar med kablar, efter någon dag utan start så är den död igen. Sitter batteriet under baksätet som på -95? Dalatarzan |
|
|
Hej Batteriet finner du i bagaget på högra sidan. Har själv bytt batteri för en tid sedan, fick endast ett klick ljud vid start. Tydligen känner bilen om batteriet kommer ner till en viss nivå och bryter då signal till startmotor, kanske för att man ska slippa taskiga starter med bensin i katten? Mvh / Wall |
|
|
Hej Batteriet finner du i bagaget på högra sidan. Har själv bytt batteri för en tid sedan, fick endast ett klick ljud vid start. Tydligen känner bilen om batteriet kommer ner till en viss nivå och bryter då signal till startmotor, kanske för att man ska slippa taskiga starter med bensin i katten? Mvh / Wall |
|
| Hej! Jag har samma problem med min M-5. Det verkar som att när det är kallare ute så händer det inget när man vrider på nyckeln. Ibland går startmotorn igång efter att man hållt kvar nyckeln någon sekund. Kopplade på en voltmätare men när jag vred nyckeln till startläget så tog bilen ingen ström ändå. Blir det så om batteriet är dåligt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.