AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
713

Ingen värme istolen, men elruta?

ka
2
kalhöbal
730i -95
Har precis inhandlat en 730 -95. Inte den mest lyxutrustade bilen men den duger åt mej. En liten fråga dök upp. De finns elvindruta, men inga eluppvärmda stolar. Varför? Som jag kan förstå är elrutan till för snö o is som fastnar nere vid torkarna. Därmed borde de finnas rillräckligt med kyla för att frysa arslet av sej... ??? Är tacksam för svar
Scheckheft
Hej
Man kan tycka att eluppvärmda stolar borde vara standard i en lyxbil. Vet inte om du har skinn- eller tyginredning. Tyvärr är sitsvärme inte en självklarhet på kontinenten. Många gånger är det extratillbehör som man måste kryssa i vid nybilsköp. Ägde själv en 530 årsm 96, import från Belgien, med skinn men utan sitsvärme (se galleriet).

Mvh
Scheckheft
______
Länk
to
11
torparn3
750IA -93
Ja så e det.. Jag har själv ingen stolsvärme i min 750-93.
Det e ruskigt kallt om arslet. Men sen använder inte jag den på vintern så de e inte så farligt.

Det är inte dom höga farterna som dödar det är dom snabba stoppen
ka
2
kalhöbal
730i -95
Tack för svaret. De låter som en vettig förklaring. om de är någon som har en skinklädsel tillövers så är ja intresserad. MED värme, vore bra!!!
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
He,he! Ska du böra kosta på kärran nu!!!
äh, köp fårskinnsfällar för bil o sätt in, alltid varmt o gôtt. då sliter du inte så mkt på schinnet heller

FKA Bmwlover

You can call me Putte!!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Patrik :Fårskinnsfällar är visst nått man aldrig ska lägga på en skinnstol, det kan visst förstöra skinnet i bilen.

///MVH Hasso
Länk

hepp hasso, har såna fällar i morsans mb230ce sen 4-5 år tbx ingen synbar nötning, iofs så är baksidan på fällarna försett med tygskydd

FKA Bmwlover

You can call me Putte!!!
o det är schinn i den bilen, dom ligger i från i mitten av september till påsk ungefär o bilen körs 6 mil dagligen

FKA Bmwlover

You can call me Putte!!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Funkar visst om det är klädd baksida, annars kan det bli nått fel, tror det har med kemikalierester efter behandligen som kan förstöra bilen skinn.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.