|
|
|
|---|---|
| Har just fått tillgång till en z3 M-roadster från 98. Jag är inte så bra på vilken utrustning som finns med, men jag tycker att en bil med såpass stor motor borde ha ast+c eller dylikt. Har den det? | |
|
Borde ju finnas en knapp på instrumentbrädan som det står ASC på om den har det. ///Jesper |
|
|
Nej, en M Roadster från 1998 har inte antispinn, än mindre antisladd. 2001 blev dock antisladd standard. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
| Det är ju det som är lite av tjusningen med bilen, en ÄKTA sportbil utan massa larv i..... | |
|
cim99ff0: Blev själv paff när jag upptäckte att M'en inte hade antispinn, och sedan lycklig över att slippa koppla ur den hela tiden.... Den som sitter i 2,8an går igång automatiskt när bilen startas... :-( Beppo: Kunde inte sagt det bättre själv!! Trist för alla med "nya" bilar som har sådant elände. Hur är antispinnen på M bilarna?? Har antispinn på 2,8an och 528an och de är väldigt olika vid urkoppling. 528 kopplar inte ut alla delar, antisladd går inte att stänga av, samma "problem" med polarens 320. På Z 2,8an kopplas dock allt ut. /Caspar |
|
|
Caspar: Det går att koppla bort antisladd helt och hållet i din 528, först trycker du på knappen en gång, och sedan håller du inne den i 10 sekunder om jag inte minns fel. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
ThaMaztr: Du kanske har räddat vintern från leda!!! :-) Skall prova om det fungerar.. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.