|
|
|
|---|---|
| Hoppsan.. nu händer det saker med skrothögen igen. Tog av en tändhatt i dag för att leta efter vilken cylinder den inte tänder på. När jag tog av en hatt (på en cylinder som fungerade) så fanns det motorolja på utsidan av stiftet. Altså där man greppar med hylsnyckeln..! Var kan det komma från? Spill utifrån? Utvändigt läckage? Invändigt läckage? Tack för svar! | |
|
Med största sannolikhet är det läckande ventilkåpspackning. Motsvarande problem avhjälps i detta mekartipset: Länk Iofs en M52-motor, men principen är densamma. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Altså.. Kan man köra med detta ett tag ? Har väl antagligen gjort det redan iof, men det kan väl inte vara jätteskadligt eller? Ska lägga pengar på styrstag så om det kan vänta nån månad vore fint!!:-) | |
|
Ventilkåpspakningen kostar 200:-. Det borde du väll kunna undvara? Är ju inte svårt att byta heller. ///Jesper |
|
| Sanning broder... | |
Paap Reeder |
Hej Metallica! När jag lossade stiften på min M70 var de bara "handdragna" (sannolikt p g a "utrymmesskäl") varvid alla var oljiga "som fanken". Min teori är således att är det inte packningen (ventilkåpa) så är det för löst dragna stift. MVH /// Paap R |
|
Värt att prova... Tackar! Två bilar är fler än en.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.