|
|
|
|---|---|
|
Hopp, söndags morgon... vaknar och tänkter ta en liten söndags tur. Åkte genom en rondell här i Jkpg och plötsligt blev jag våldtagen av en trottoarkant... resultatet 1-0 till trottoarkanten och en underligt racing betonad M coupe *ler* Vad jag vill säga med detta är att kyla + kalla R däck och rondeller är ingen bra kombination. ;-) Ha en fortsatt bra dag för nu ska jag ner till garaget och skruva lite =) Hälsningar MH -- Jage nicht.........was Du nicht töten kannst! =) -- | |
|
Trist!!! :-( Var stenhård med verkstaden om hjulinställningen, kolla 3 ggr om, det blir inte alltid bra, även om BMW själva gör jobbet... Den kunskapen kommer tyvärr av erfarenhet... /Caspar |
|
|
Äntligen har du fått på riktiga däck Manuel. Dock kräver dom tillvänjning. Mycket beroende på hur gamla dom är, körstil och temperaturen ute. Ordentlig uppvärmning är vad som krävs, och då menar jag inte burnouts. Hela däcket skall värmas upp vilket är en lite speciell fas. Men sen går det att åka hiskeligt fort. Mvh Stefan |
|
|
Hallå där Stefan, Jo tack ;-)... jag vet att de måste upp i riktig temperatur, har ju ändå hunnit med att åka en del med dem. I detta fall gick det inte ens fort (ca 50 km/h) + ny asfalterat, en ytter temp på ca 8 grader och kalla däck.... kändes precis som om någon hällde såpa under bilen. Från att köra bil till att endast vara passagerare... ja, du vet säkert hur det känns... Men men, visst går det att kliva på bra när de är riktigt varma ;-) Nu återstår att skrapa ihop delarna igen så man hinner med att åka något mer i år i alla fall. Just nu ser bilen ut som en pinkenödig kossa *ler* Fronten måste bytas, 2 fälgar + 2 däck på höger sida, bärarm fram + styrstag, bärarm bak + eventuellt drivaxeln. I alla fall, träffas vi på någon gång så får du gärna ta dig en åktur i M:en igen. /Manuel |
|
|
Manuel, såg i en annan tråd att du var inte den ende som hälsade på trotoarer i morse... :-) Själv har jag nästan snurrat 360 grader vid en U sväng i går morse i den kalla regnet. Mina 50 mil gamla Hankook spökar än så länge... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tjenis Mani. Oj då, vart det så mycket. Ja så här års är det nästan omöjligt att få upp tempen i r-däcken. Hoppas det ordnar sig med bilen. Tack för erbjudandet. Skulle inte vara helt ointressant att utröna morifieringarna ;) Höres! / Stefan |
|
|
Hallå! Tråkigt att se att bilen är kaputt,hoppas att det går att fixa till utan men. Ps.Tack för tipsen ang.vanos-funderingarna D.s. |
|
|
MH-GTR! Har du vaknar ur graven? Är bilen igång? :) Jag har försökt få tag på dig på telefon länge.. Utan resultat... Jag har fortfarande problem med bilen (kör nu 18" Breyton fälgar) men får fasen ingen rätsida på det.. Du har la grymt mkt erfarenheter av fälgar/däck/hjulinställningar på Z3 Coupén?.. Kanske kan jag komma upp till dig en sväng.. Det har jag ju sagt tidigare att jag skall. Vet inte om du minns mig, hade mkt telefonkontakt med dig i julas.. Har du möjlighet att mejla mig med hur jag kan få tag på dig? /Vol |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.