|
|
|
|---|---|
|
Har problem vid fullt gaspådrag på min 3.5 B10! Förut har det alltid varit som 3 "steg" när man hållt full gas och dragit ur på växeln, man känner att det "drar" mer-mer-mer vid stigande varvtal... Nu är dom stegen borta och jag tycker att bilen känns nästan slö! Är det nån som förstår vad jag menar? Är väldigt fundersam&blir tacksam för svar/tips MVH/ Macke | |
|
Tickar det också? = kamaxel Var det länge sen du servade bilen? |
|
|
nopp, inget riktigt tick-tick-tickande. välservad, ifjol blev det 400mil på oljan, i år blir det typ 100mil-byter efter vinter vilan iallafall. Vad är det som styr det stegrande draget?, det måste väl va nåt med insprutningen eller?Tror ej att kammen styr sånt? |
|
| Inte vet jag hur mycket som styrs av vakuum på din maskin men det kanske kan vara en sak? Att kolla slangar osv att dom är hela... | |
|
HOHOHO Nu har jag varit ute på näst-sista höst turen med Alpinan, och allt är som de ska...Den drog sååååå fint och allt kändes som det skulle! Men som vanlig så är det NÅT-det plingade till vid sista inbromsningen innan parkeringen[brake Lining]och det förmodar jag är slitage varnare för bromsar!?! Tur man ha HELA vintern på sig att gulla med älsklingen för nästa sommar 8) Man tack för tankar&tips, det va väl ett glapp i systemet som "rekade" till sig! Kommer nog att lösa sig med minutiös vinter service&underhåll MVH/ Macke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.