|
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Är ute efter en ny bilradio. Har tittat på VDO-Dayton men jag vet inte riktig vad ja vill ha. Någon som vet någon bra sida med bra priser, svensk, tysk, dansk...... //Ville | |
|
Jag är i och för sig mycket partisk då jag jobbar på företaget i fråga, men ett tips som privatperson är faktiskt Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund2306: Har hört att Netonnet ska ligga i Ullard som typ ett lager stämmer detta. //Ville |
|
|
Netonnet är helt okej. Men vill du ha ett större utbud så kolla Nårdik Länk Mycket stort utbud samt finns det all information hur man ska bygga sitt ljud till bilen på bästa sätt. Köpte min Kenwood KDC-M9021SE 5500:- Skit go spelare.. MVH jimmy |
|
| annars finns ju brl.se | |
|
power_1333: Jag har själv en VDO spelare.. Köp ingen sån för då måste man t.ex köpa en modul för att få lågnivå uttag och sånna saker och då måste man ju punga ut pengar i onödan.. Jag blev riktigt besviken när jag märkte att det inte fanns någon lågnivå i enheten som standard, men då va den redan köpt och ja orkade inte byta... Köp hellre JVC dom gör ju snyggast enheter!! ;D //Svebba BMW Z Power |
|
|
Svebba: Vilken model av VDO har du...? Sen har jag en fråga till i det här inlägget: Är det lönt och köpa en bra huvud-enhet(typ 4000kr o upp) eller ska man ha ett slutsteg istället om man vill ha bra ljud i ett 5,25" JBL kit med skrikare. //Ville |
|
|
Ljudmässigt lönar det sig så gott som alltid med ett separat slutsteg. Även om effektsiffrorna ser likvärdiga ut är de inte det. Man kan mäta effekt på flera olika sätt, enligt olika normer. Ljudkvaliteten är vanligtvis påtagligt bättre i ett slutsteg. Se bara till att det går bra att koppla i hop enheterna, helst med lågnivå. Som jag ser det finns bara några få nackdelar med separata slutsteg: 1. Kan kosta lite mer. 2. Kräver lite mer arbete. 3. Den extra kabeldragningen kan göra att man får mer problem med störningar. Det sistnämnda undviks lättast genom att vara noggrann vid installationen, dvs goda jordpunkter, lämplig kabeldragning, isolera slutstegets hölje från chassiplåt m m. |
|
|
power 1333: enkelt svarat, ingen kedja är starkare än sin svagaste länk. Har Du tex ett bra framsystem, ett bra steg till det o en bra bas+steg, då är d ju viktigt att cd´n oxå håller en bra "standard". Men generellt sett, skit in-skit ut, dvs om d är "dåligt" ljud redan vid cd´n så blir d inte bättre ju längre "kedjan" blir. Blev en lite konstlad förklaring, hoppas Du förstod ändå.. Är det Din första cd-spelare Du ska köpa? mvh Rutger |
|
|
power_1333: Det stämmer till viss del. Vi har huvudkontoret här i Borås och lagershop i Borås, Ullared och München. Alltså stora butiker där man kan handla direkt ur vårt sortiment. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.