AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.017

M5 svårsålt...

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hej frågan som kanske ingen direkt kan svara på men är M5:an 99< svårsåld??? Min lokala bilhandlare som jag i regel gör affärer med rekomenderar mig att inte köpa en M5:a då den blir svårsåld säger han....? Det är han som skulle sälja den till mej i så fall så han har ju bara att vinna på att sälja den till mej så ja ser ingen anledning för han att snacka ner M5:an... Hans argument är, "Inga ungdomar vill ha M5 o äldre köper i regel en ny eller har köpt en ny"... ???

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Mr Vanos:

Stämmer faktiskt ganska bra,

Äldre välbärgade män som är kundkretsen till en ny BMW M5, vill inte ta i den med tång när den är äldre än 4-5 år gammal.
Då ger denna bil knappast någon status på golfklubben...

// Rocco
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
de e som med de flesta m bilar när dom blir äldre så ökar kostnaderna för underhåll samt att försäkringarna drar iväg så fort gamla herrarna har bytts ut som ägare emot "olle" 22år o gasglad=fler olyckor,samt att "vanligt" folk tänker kanske mer på värde minskningen på dom bilarna som e inte så kul.
bara en liten antydan vad jag har fått för intryck av hela saken så att säga.
men de e klart finns degen varför bry sig ;)
LN
497
LNBT
S6Plus
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, om man vill bli ägare till en M5 E39 bör man raska på innan premien blir SKYHÖG. D.vs när kleti o pleti har råd o köpa en så blir det olyckor bedrägerier stölder streetrace m.m
Idag kostade en förs. 10 000 kr för mig nästan som min tidigare 540 E34. Tror INTE den kommer ligga så om 1 år. Så när du sedan skall sälja den kommer det att bli svårt, vilket många kommer upptäcka och sätter den i ett träd = ännu högre premier
Behåller man den däremot och ser det som en hobby är det en annan sak.
Personligen oroar jag mig aldrig för eftermarknad när jag köpt något, det är ju jag som vill Ha. Antingen behåller man sin drömbil el. så dumpar man priset så man blir av med den o konstaterar att en hobby räknar man inte i pengar.

Om bilen inte är en hobby. Köp en 520...

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Verkar ju som det e så *tråkigt*, inbyte blir väl inte heller nån bra deal....

LN
497
LNBT
S6Plus
Mr Vanos
Mn kör inte 400 kusar på en bra deal.. man kör det för det är ROLIGT.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
LNBT>Bra där..... Skulle jag räkna kostnaderna jag haft på min kärra skulle man bli deppig om man såg det rent ekonomomiskt....som sagt en hobby räknar man inte i pengar.
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Jojo håller med men allt är ju relativt tveksam om du skulle åka attraktioner på en nöjespark om varje grej kosta 800 bara för att det är kul där emot så är det ju självklart att nöje kostar men helst inte för mycke. Skulle ju givetvis kunna tänka mej o göra en förlust på 20 papp o kanske till och med 30 på en längre period men helst inte nått, man kommer ju alltid till en period (unika bilar) där dom stannar hyffsat i pris, frågan är ju egentligen om M5:an E39 hunnit dit än, kanske... en 94-95 E34 med låga mil (få) o bra skick ligger ju på en 120-150 papp o en 99-00 M5:a kan man ju hitta för 220-230 papp i full gott skick hyffsade mil, kör inte överdrivet mycke då ja bor i centrala stan så köper ja den när den gått 8000 så kan ja sälja den om två år med 9200mil på mätaren...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fina E39 M5or för 220 papp? VAR!?
bmw320cab
Kolla min tråd.

Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
nej, det finns inga m5 E39 i vettigt skick för 220-230 kkr. i så fall vill jag ha 10 st tack, i blandade färger. en M5 med hagelskador (golfbollssyndromet) kostar MASSOR att reparera, därav priset.
jag ser det så här; ska man vänta till bilarna slutar sjunka i pris så får man vänta till de inte är attraktiva längre. och vem vill göra det? om två-tre år när M5 E39 slutat falla vill väl alla ha en M5 E60? någon gång måste man kliva på, annars får man ju bara gå runt och vänta.
De två m5:or jag sålt det senaste året har gått iväg lätt i alla fall, men jag tror att det har berott på att båda har varit ovanligt välutrustade och i mycket bra skick. en dåligt utrustad M5 i tveksamt skick är självklart svårt att sälja, det är väl inget konstigt med det?

mvh Johan
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
instämmer *Johan ovanligt bra skick, myck utrusting o gärna nått individuellt är aldrig fel om man ska sälja, men det vill nästan till att det är väldigt genuint från fabrik o svårt o ändra på i efterhand... Feta fälgar som kostat skjortan får man sällan nått extra för.... =)

Håller helt med Johan, nån gång måste du stiga på tåget. Pris står självklart helt i relation till hur attraktiv modellen är. Utbud - efterfrågan... Ska man åka flott kostar det därefter ;) Sedan är det en annan sak om det bara är det "roliga" man är ute efter, då kan man ju vänta tills modellen har kallnat.
Mr vanos:

Håll dig till -70 talare så sjunker inte priset snara ökar de i värde=))

Länk
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
hehe... =)

Papageno
En stilla undran bara. Dem som säljer sina M3 E30 från 95´och uppåt. Hur pass verklighetsförankrat är det o finns det köpare ??
Och hur står desa bilar kontra marknadsvärdet

En fin M3 E30 betingar ett högt värde idag. De bilar som sluppit undan stylingödet har så sakta börja stiga i pris efter bottennoteringarna för några år sedan.

Till skillnad från E36, E34 och E39 kommer M-modellen av E30 få ett samlarvärde i framtiden. M3-E30 är ett stycke banracinghistoria. Är själv sugen på att köpa en i framtiden för att spara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.