|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar om det finns någon här som har monterat original M-sidokjolar på en E34?? För själva problemet är väll inte monteringen utan att man måste borra ett antal hål i tröskeln under dörrarna så att man kan stoppa in alla Clips (hullingar) som håller kvar sidokjolen. Och förutom dom så är det ju bara två st hakar plus 3 skruvar och 5 st spännare under bilen. Och dom är väll inge svårt att bara skruva och klämma dit. men att man just måste borra. Jag tänkte att man kanske kan limma (PL400) istället för att behöva borra upp en massa hål som kommer att rosta. Är det ingen som kan hjälpa med lite expertis/erfarenhet?? /Richard | |
|
Alternativt kan du lägga fett runt fästena. Så kommer inte vattnet åt.. Trösklarna har en gummilist i ovankant förmodar jag, där vattnet (och troligtvis vatten/schampoo) stoppas. På min är det gjort på detta viset och jag ser inget som helst fel i det.. Ser hur fräsht ut som helst under kjolen. --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Har själv monterat dit M5 kjolar! Köpte mallar på BMW och det gjorde jobbet mycket lättare! BMW följer inte utvecklingen! BMW leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.